![]() |
met kerst een wapenstilstand houden in oorlogsgebieden is schijnheilig.
kweet niet of dat in deze periode nog ergens gebeurt.maar vorig jaar was het geloof ik ergens het geval.
ik bedoel..eerst knallen ze elkaar neer...dan stoppen ze ff omdat het kerst is... :S en dan schieten ze weer vrolijk verder ... als je mensen neer wil schieten moet je geen onderscheid maken tussen kerst of geen kerst want aan de kerstgedachte werk je dan toch niet mee. wat vinden jullie? |
Tijdens Kerst moet je niet op mensen schieten! Dat is gemeen!
|
persoonlijk zou ik het juist aangrijpen om aan te vallen en een tactisch en moraal overwicht te halen.
maar ja, dat ben ik, de pragmatische ongelovige. :) Het is denk ik meer een excuus voor een gevechtspauze dan iets anders. |
Liever een schijnheilige wapenstilstand dan geen wapenstilstand, me dunkt.
|
Waarom zou de hele wereld met een westerse feestdag, de geboorte van christus, op moeten houden met oorlog voeren, wat ze ook nog eens met westerse wapens doen?
Wat een schandalig schaamteloze arrogantie. |
Citaat:
:| |
Wederom, liever een oneerlijke wapenstilstand uit schaamteloze arrogantie dan geen wapenstilstand, toch?
|
daarom heb ik een hekel aan kerst, hoe hypocriet is kerst wel niet.
|
Citaat:
|
Ach, het is nog altijd beter dan niets.
|
Mwah, is tijdens de Eerste Wereldoorlog ook geprobeerd. Het is tenslotte beter dat men 363 dagen op elkaar schiet dan dat men dat 365 dagen doet.
|
Wat een ongelooflijke mierenneukerij.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en op het suikerfeest ofzo dan? mag het dan ook niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is toch logisch dat als je elkaar eerst de hersens inslaat, je vervolgens op een feest dat niets met oorlog of vrede te maken heeft op arbitrair gekozen data je dat opeens niet meer doet?
|
Citaat:
|
Krieg muss sein! :p
|
Citaat:
Men kon zich in die oorlog identificeren met de vijand, in heel wat oorlogen is dat niet het geval;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is wel een wapenstilstand tijdens kerstmis geweest tijdens de Eerste Wereldoorlog, en toen hebben de heren soldaten een vriendschappelijk potje gevoetbald in het niemandsland.
Het jaar erop lieten de generaals weten dat dergelijke rare fratsen absoluut niet getolereerd konden worden. Dat was niet goed voor het moreel. Logisch: sport verbroederd, en het is wel de bedoeling dat je elkaar op het slagveld op grond van de kleur van je uniform met een bajonet overhoop steekt. En de Eerste Wereldoorlog was natuurlijk het toonbeeld van zinloos honderduizenden jongens als kanonnenvoer over de kling jagen. Er waren al genoeg morrende geluiden uit de rangen te horen. |
Citaat:
|
Je moet je wel realiseren dat er toen een andere sfeer hing. Toen wisten we nog niet hoe we soldaten zo hersenspoelen zodat ze als reflex op de vijand schieten. Veel schoten er dus niet. Dat was ook zo in WWII. Pas in Vietnam had de VS de militairen zo getrained dat ze wel zomaar schoten.
Dus toen moest je nog bewust kiezen of je wel of niet ging schieten. Velen kozen toen niet te schieten of mis te schieten. Er zijn in eerdere conflicten ook genoeg wapens gevonden die wel tien keer geladen waren. Dat zijn die wapens waarbij je de kogel en het kruit er nog aan de voorkant in moest doen. |
WW1 was natuurlijk ook een van de eerste oorlogen met redelijk moderne wapens.
|
ieder excuus wat aangegerepen kan worden om niet te vechten is altijd welkom mijn inziens
|
Ik ben het met je eens cookie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Do they know it's Christmas time at all..."
nee, eigenlijk niet. en wat zouden ze eraan hebben? want wat is Kerstmis nou helemaal? een christelijke gedenkdag met oud-germaanse feestelementen. de tijd waarin "Turkey" een gerecht is en geen land. "the truce of God". jaja. |
Citaat:
|
precies, schijnheilig...
|
Citaat:
|
Citaat:
er word neit gevochten dat is mooi of het nou een kut reden heeft of niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
mwa, idd erg hypocriet
als die moslims echt ballen hebben plegen ze met kerst juist hun grootste aanslagen :rolleyes: |
Citaat:
In de eerste wereldoorlog waren er opeens mitrailleurs en geweren die in vergelijking met hun voorgangers heel snel te herladen waren, om over artillerie nog maar te zwijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13. |