![]() |
Raymond Goethals Overleden
Maandag is voetbalgrootheid Raymond Goethals overleden.
Hoewel Raymond Goethals al een tijdje afscheid had genomen als trainer, was hij nog altijd een graag geziene gast in sportprogramma's. Hij was namelijk niet alleen beroemd voor zijn glansrijke prestaties als coach, maar ook voor de sappige manier waarop hij zich uitdrukte. De combinatie van zijn Brussels accent, zijn temperament en zijn gevoel voor humor leverden onsterfelijke uitspraken op. |
Verdient wel een topic hier, schitterende gast, grote kennis, enorm verlies voor Belgisch voetbal, dat na Guy thijs een tweede grootheid verliest...
|
Ik denk eigenlijk dat vrijwel niemand hem kent (vooral in NL niet)
Maar ach, hij had de leeftijd ervoor. |
Ik verschoot me een ongeluk toen ik het gisterennacht hoorde toen ik thuis kwam en naar de herhalingen van het nieuws ging kijken.. Zo onverwachts voor me!
En zo kort na Guy thijs. Anderlecht voetbalt vanavond met een zwartbandje |
Spijtig. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga maar eens naar de site van Olympique Marseille. ;) |
Citaat:
Daarnaast is hij in 1991 europese trainer van het jaar geweest. FC Brussels gaat zijn nieuwste tribune naar hem noemen en in hun stadion ligt er een rouwregister. www.fcbrussels.be Zijn grootste successen: 1 Europese Beker der Landskampioenen (Champions League): 1993 (Olympique Marseille) 1 Europese Beker der Bekerwinnaars: 1978 (Anderlecht) 2 Europese Supercups: 1976 (Anderlecht), 1978 (Anderlecht) 2 Belgische titels met Standard: 1981-1982, 1982-1983 1 Belgische titel met Anderlecht: 1986-1987 3 Franse titels met Marseille: 1990-1991, 1991-1992, 1992-1993 2 Belgische bekers met Anderlecht: 1988, 1989 Verkiezing tot beste Europese trainer in 1991 |
Ah, triestig. Verder heb ik nog nooit van die man gehoord.
|
Gisteren nog een programma over m gezien op de belgische tv...moeiluk te verstaan.. :D .maar dat ie vol van het spelletje zat was wel duidelijk (y)
|
tsja mensen worden geboren en ze overlijden....de ene vroeger dan de andere...gelukkig voor Raymond heeftie een mooie leeftijd bereikt :) moge hij rusten in vrede :) sterkte aan de familie
|
Een groot verlies voor het Belgische voetbal. Maar ik heb me toch weer kapot gelachen met de bloemlezing van zijn uitspraken en verkeerde namen. Gullik, Van Batsen, Lazilarazu etc. :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |