![]() |
wat zijn fondsen eigenlijk precies?
ik heb een vreemd vraagje. ik weet niet precies wat fondsen zijn en ik moet het voor een PO kunnen uitleggen, in het woordenboek staat dat een fond een voor een bepaald doel vastgelegd kapitaal is, een vereniging die dat kapitaal beheert of een effect is.
maar ik moet uitleggen wat farmaciefondsen zijn (geneesmiddelen fondsen) zijn dat dan verenigingen die een kapitaal beheren, dat voor een bepaald doel vastgelegd is? |
ik heb nog een vraagje.
hoe komt het dat de dollar erg zwak is als er een groot tekort is op de Amerikaanse begroting? |
Citaat:
Een farmaciefonds zal dus waarschijnlijk een fonds zijn die er voor zorgt dat er geld beschikbaar komt voor nieuwe medicijnen, door beleggen. Maar dat denk ik hoor, niet boos worde alst nie klopt :p |
echt je moet leren google te gebruiken(tip: reden zwakke dollar)
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergron...12_dollar.html staat wel wat :cool: Een citaat: De Amerikaanse overheid en burgers leven al jaren op te grote voet en betalen daar nu de rekening voor. De vrees voor een alsmaar oplopend tekort op de Amerikaanse begroting en de lopende rekening (er wordt meer ingevoerd dan er het land uit gaat) gaat ten koste van het vertrouwen in de dollar. De vrees is groot dat Bush in zijn tweede termijn niet zuiniger aan zal doen en dat het begrotingstekort nog verder zal oplopen. Dat het stelsel van Amerikaanse centrale banken deze week de rente met een kwart procentpunt verhoogde tot 2 procent, is een steuntje in de rug van de dollar. Een munt is doorgaans meer in trek bij beleggers als de rente omhoog gaat. Maar het gaat om een minimale stijging, dus de invloed op de dollar was ook marginaal. Kijk niet alleen een tekort op de begroting zorgt voor verandering van waarde van een munt, ook de rentestand ed En ik heb nu al een paar pagina's bekeken en het lijkt net of een tekort op de begroting ook voor daling zorgt :s kheb vorig jaar echt te weinig opgelet :rolleyes: Hier staat ook nog wat: http://www.google.nl/search?q=cache:...e+dollar&hl=nl ik ga niet alles uitzoeken natuurlijk :p suc6 |
lief! dankjewel, ben denk ik niet zo goed in google...
|
graag gdaan hr :o
hier staat hoe google werkt(mag vast tog wel van de FB's :rolleyes: ) http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=739045 ma ja tis nogal duffe tekst duszs owjah eennnuh dr was tog nx raars aan je vraag |
|
ik heb nu mijn PO afgemaakt. ik vroeg me af of jullie misschien zouden willen kijken of ik niet een stomme fout heb gemaakt of iets doms heb meergezet. als jullie tijd en zin hebben natuurlijk.
1) Doordat er een enorm tekort is op de Amerikaanse begroting, is de dollar erg zwak. Doordat er zo een groot tekort is op de begroting hebben de consumenten in Amerika geen vertrouwen meer in de euro. De dollar is hierdoor erg zwak. 2) Doordat de dollar zwak is, is de euro erg duur. De export vanuit Amerika is op dit moment dus goedkoop voor de andere landen. Hierdoor gaan veel landen hun producten uit Amerika halen. Dit heeft als gevolg dat Nederland minder importerende landen krijgt. Dit betekent dat de euro duurder wordt als de dollar zwak is. Nederland bijvoorbeeld ontvangt dan meer dan ze uitgeven omdat minder landen onze producten willen. Dit leidt tot een hogere koers van de euro. 3) De winsten van de Europese bedrijven komen onder druk te staan doordat de euro duur is en de dollar zwak. Wanneer er dus minder landen onze producten importeren blijven onze uitgaven minder dan onze ontvangsten. De bedrijven verliezen hierdoor winst, ze kunnen niet meer zo veel produceren dan eerst. De winsten van de Europese bedrijven komen dus onder druk te staan. 4) Er waren koersdalingen bij de farmacie sector, dat werd veroorzaakt doordat een medicijn gevaarlijke bijwerkingen bleek te hebben en uit de handel moest worden gehaald. Wanneer men het vertrouwen in een bepaald product verliest dan leidt dit ertoe dan mensen het product niet meer kopen. Bij de farmacie sector gebeurde dit door een medicijn die gevaarlijke bijwerkingen bleek te hebben. Mensen kochten het product niet meer en dus daalde de winst van de farmaciesector en hiermee daalde de koers. |
Een fonds een stichting? Wat een onzin. Als men het in de economie heeft over fondsen, dan worden daarmee aandelen bedoeld, heel soms ook obligaties. Met andere woorden, een fonds is een effect.
Wat jij bedoelt is een beleggingsfonds, dat is een afgescheiden vermogen dat onder beheer staat van een beheerder en een bewaarder (zie de Wet toezicht beleggingsinstellingen). En het kenmerk van een beleggingsfonds in die zin is nou juist dat het geen rechtspersoonlijkheid bezit. |
Hej ik heb het ook alleen maar van een site gehaald, ik heb het toch ook onderaan mn eerste post gemeldt :o maar toch bedankt dat je het nog even meld (y) zal ze fijn vinden
|
Citaat:
|
dankjewel, had het idnerdaad bijna verkeerd ingeleverd...
|
Citaat:
|
Citaat:
ik hoop voor je dat je het niet zo ingeleverd hebt :d |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |