Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   haarverf? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1036377)

muurbloempje55 07-12-2004 19:05

haarverf?

ik heb nu een erg lelijke haarkleur..er is geen enkele kapper die mijn haar wil laten ontkleuren.. :( eroverheen verfen werkt niet..het moet namelijk donkerblond worden(mijn eigen haarkleur :D )en het is nu oranje rood.. :s als ik er over heen verf wordt het donkerbruin of rood.. :bloos: maar nu heb ik gehoord dat zilvershampoo je haarkleur sneller laat verdwijnen..weet iemand of dat echt zo is?of heeft iemand een ander idee?
al vast bedankt!! ;)

Cookie 07-12-2004 19:16

weet ik niet

maar waarom willen ze dat niet?

barbara.inc 07-12-2004 19:19

Kan je niet beter naar (donker) bruin verfen dan?? Alles is waarschijnlijk beter dan de lelijke oranje kleur, lijkt mij. En waarom willen kappers het niet oververfen dan??

muurbloempje55 07-12-2004 19:46

ik heb al een heleboel kappers gebeld..en geen enkele wil dat, omdat het slecht is voor je haar..en dan zijn ze bang dat je terug komt met een klacht..oververfen heb ik toen al een keer laten doen bij de kapper maar toen werd hetr ook donkerbruin in plaats van donkerblond.. :( en als ik het nu weer ga verfen dan wordt het vanzelf weer lichter..dus alsnog oranje.. kheb echt geen idee wat ik hier mee moet.. :(

Andijvie 07-12-2004 19:55

Wat ik zelf heb gedaan; zelf m'n haar bleken en vervolgens oververven. Ging best goed hoor :) Goed voor je haar is het niet, maar als je 't daarna gewoon met rust laat, kan er niets gebeuren :)

muurbloempje55 07-12-2004 20:02

hoe moet je je haar bleken dan? :bloos:

Madeliefje_1988 07-12-2004 20:07

Je kunt je haar altijd donkerder verven, volgens mij!! Bruin lijkt meer op donkerblond, dan oranje-rood. Dan zie je de uitgroei minder. Over een maand ofzo wil er wel een kapper je haar ontkleuren denk ik.
Ze vinden het nu te snel achter elkaar, is idd slecht voor je haar!

Laten bleken zou ik niet doen als het nergens voor nodig is... maakt het haar echt kapot... uit eigen ervaring!!!!!

Is je haar lang, kun je het niet uit laten groeien en een stuk af laten knippen??

Succes dermee

Andijvie 07-12-2004 20:08

Citaat:

muurbloempje55 schreef op 07-12-2004 @ 20:02 :
hoe moet je je haar bleken dan? :bloos:
Bij de drogist kan je daar gewoon zo'n pakketje voor kopen, staat bij de haarverf etc. Vaak noemen ze het 'ontkleuren' zoek daar dus naar :) Maar dat spul alleen maakt je haar niet toonbaar, dus koop er nog fatsoenlijke verf bij.

muurbloempje55 07-12-2004 20:26

bij welke drogist heb je dat gekocht dan?

Andijvie 07-12-2004 20:28

Citaat:

muurbloempje55 schreef op 07-12-2004 @ 20:26 :
bij welke drogist heb je dat gekocht dan?
Kruidvat :)

muurbloempje55 07-12-2004 20:29

ik heb het nog nooit gezien maar ik zal eens kijken..nouja..als ze het in zwolle hebben dan he..:)

Konijn 07-12-2004 20:34

Dat hebben ze overal.
Ze zullen het je alleen niet aanraden, maar ze verkopen het niet voor niets he.
In Zwolle hebben ze het zeker!

coopergirl 07-12-2004 21:08

Citaat:

muurbloempje55 schreef op 07-12-2004 @ 20:29 :
ik heb het nog nooit gezien maar ik zal eens kijken..nouja..als ze het in zwolle hebben dan he..:)
like uhm ja... Loop de diezerstraat in en je komt 2 etossen, kruitvat, trekpleister, DA e.d. tegen en daar verkopen ze het zeer zeker weten! Scharzkopf en Garnier hebben sowieso ontkleuringsgoedjes.. Garnier bevalt mijzelf niet bijzonder goed, vind hem meer bijten dan de doorsnee ontkleuringssuspensie...

In de Assendorp (assendorperstraat) zit een klein winkeltje verstopt waar ze allemaal artikelen verkopen voor kapsalons. Ofwel; een hééél ruim assortiment aan verf- en shampoo en you name it.. O ja, die winkel heet 'Haircenter'..

(PS, ik weet niet in welke wijk je woont, maar bij elke drogisterij verkopen ze 't)

muurbloempje55 07-12-2004 21:14

ook in de aa landen? bij het winkel centrum?zit ook een kruidvat!

Andijvie 07-12-2004 21:19

Citaat:

muurbloempje55 schreef op 07-12-2004 @ 21:14 :
ook in de aa landen? bij het winkel centrum?zit ook een kruidvat!
In elke kruidvat verkopen ze wel haarverf-dingen, dus ook ontkleurings-dingen.

muurbloempje55 07-12-2004 21:21

oke :D heel erg bedankt!ik zal eens kijken..:) en dan maar hopen dat het lukt he (y)

coopergirl 07-12-2004 21:25

Citaat:

muurbloempje55 schreef op 07-12-2004 @ 21:21 :
oke :D heel erg bedankt!ik zal eens kijken..:) en dan maar hopen dat het lukt he (y)
Succes (y) Houdt er rekening mee dat het wel een beetje bijt op je hoofdhuid.. (Is lichtelijk argessief spul :p) Enne, de vraag met betrekking tot welke wijk je woont is meer uit nieuwschierigheid :p want zoals gezegd wordt het in iedere drogisterij verkocht. (Volgens mij zelfs ook op de zaterdag- markt..)

Vice 08-12-2004 10:22

Citaat:

muurbloempje55 schreef op 07-12-2004 @ 21:21 :
Neem voor de zekerheid een pakje blonde verf. Door het te ontkleuren kan het best wel lelijk worden. Je krijgt dan een hele onnatuurlijke kleur. ;)

En natuurlijk op ongewassen haar. Dan irriteert het minder. ;)

Andijvie 08-12-2004 11:00

Citaat:

Vice schreef op 08-12-2004 @ 10:22 :
Neem voor de zekerheid een pakje blonde verf. Door het te ontkleuren kan het best wel lelijk worden. Je krijgt dan een hele onnatuurlijke kleur. ;)

Ontkleuren en daarna verven in de kleur die je wil, anders krijg je of heel wit haar, of zo oranje als een wortel...

Vice 08-12-2004 11:26

Citaat:

Andijvie schreef op 08-12-2004 @ 11:00 :
Ontkleuren en daarna verven in de kleur die je wil, anders krijg je of heel wit haar, of zo oranje als een wortel...
Dat bedoelde ik ook, maar omdat ze weer blond wel zijn had ik het over de kleur blond. :o

bracelance 08-12-2004 12:29

kaalscheren

coopergirl 08-12-2004 14:58

Citaat:

Vice schreef op 08-12-2004 @ 10:22 :

idd, als je oranje-achtig haar gaat ontkleuren, wordt het een vunzig licht-oranje-achtig kleurtje.. Het is dan nog de vraag of blondehaarverf dan voldoende werkt.. Met een donkere teint heb je m.i meer kans van slagen..

mrsjones 08-12-2004 15:04

ontkleuren maakt je haar echt als touw. ragebol effect

Andijvie 08-12-2004 16:09

Citaat:

mrsjones schreef op 08-12-2004 @ 15:04 :
ontkleuren maakt je haar echt als touw. ragebol effect
Als je er een goede verf over heen doet, met zo'n balsam oid, dan wordt het heel lekker zacht weer :)

Melig-Meissiej 09-12-2004 09:48

je kan het toch gewoon blond verven en dan ff niets er over, na poosje weer een kleurtje wat je mooi vind..
erg vervelend als je met een stomme kleur op je hoofd loopt..
anders vaak wassen met head and shoulders, is je verf er zo uit (stomme shampoo!!)

Konijn 09-12-2004 13:22

Citaat:

Melig-Meissiej schreef op 09-12-2004 @ 09:48 :
je kan het toch gewoon blond verven en dan ff niets er over, na poosje weer een kleurtje wat je mooi vind..

:confused: Wat bedoel je nou? Dat ze gewoon blond over deze kleur heen verft? Dat kan dus niet, dan blijft het oranje.

Yab-Yum 09-12-2004 23:19

Citaat:

muurbloempje55 schreef op 07-12-2004 @ 19:46 :
ik heb al een heleboel kappers gebeld..en geen enkele wil dat, omdat het slecht is voor je haar..en dan zijn ze bang dat je terug komt met een klacht..oververfen heb ik toen al een keer laten doen bij de kapper maar toen werd hetr ook donkerbruin in plaats van donkerblond.. :( en als ik het nu weer ga verfen dan wordt het vanzelf weer lichter..dus alsnog oranje.. kheb echt geen idee wat ik hier mee moet.. :(
Ik ken dat ja. Als ik bij de kapper binnenkom en vraag of ZIJ dan misschien gewone simpele waterstofperoxide en blondeerpoeder hebben beginnen ze gelijk te preken.
De wat kleinere onbekender drogistjes (bij ons was het de Kosmeet die is nu helaas weg) hebben ze het los te koop in flinke verpakkingen zodat je meer dan genoeg hebt.
Op internet is het ook wel te krijgen.
In blondeerpakketjes of los.
Ik zou het lekker zelf doen als ik jou was. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Je kan ook tegen de kapper zeggen dat je het op eigen risico doet, dus hen niets aanrekent als je haar eraan kapot gaat.
Of het niet tot superlicht blonderen maar tot geel ofzo.
Uhm... ja en ik raad je liever de losse waterstof/poeder aan dan die kant en klaar pakketjes aangezien die laatste veeeeel duurder zijn en veeeel minder in zit.

Yab-Yum 09-12-2004 23:21

Citaat:

Andijvie schreef op 08-12-2004 @ 16:09 :
Als je er een goede verf over heen doet, met zo'n balsam oid, dan wordt het heel lekker zacht weer :)
Ja bij mij ook. :D
Ken je die Loreal shampoo voor na het verven? Die werkt goeeed!
Jammer dat je dat niet los kan kopen.

Yab-Yum 09-12-2004 23:23

Citaat:

Melig-Meissiej schreef op 09-12-2004 @ 09:48 :
erg vervelend als je met een stomme kleur op je hoofd loopt..
anders vaak wassen met head and shoulders, is je verf er zo uit (stomme shampoo!!)

Ja dat heb ik ook ondervonden. (dat het er snel uit gaat met h&s)
Ik zou dan toch maar aan de kleurshampoo gaan. (Ik ken helaas geen goedkope (huis)merken die wel goed zijn)
Dat Loreal Elvive is wel aardig maar ik vind die bijgevoegde shampoos in de verven meestal toch beter. :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.