![]() |
Betonnen plaatjes
overlijdingsadvertentie in de krant
ik geloof mijn ogen niet, zo frappant zeg ik: " Ben opzoek naar vakantiewerk" krijg zoals gewoon een "nee" en merk het niet eens ,zo sterk vult de onbegrip een lege spier vergeet geklier, problemen, shit en tierelier gewassen als een stuk papier sta ik weer midden op de straat - betonnen plaat voor de gelaat betonnen plaatjes gaan als chocolaatjes we waren maatjes... het einde is een beetje gek, het is maar klad |
Het einde vind ik het beste deel. De rijm is hier heel apart; deze directe AA BB structuur in combinatie met de korte regellengtes geeft het gedicht soms zelfs een beetje een rap-idee. Niets mis mee; juist gedurfd en het pakt goed uit.
shit en tierelier Dit vind ik dan weer minder; voor mij haalt dat het mooie er een beetje uit en wordt het wat te plat, maar misschien komt dat wel gewoon omdat ik 'shit' zo'n verschrikkelijk woord vind. Het einde is leuk, het sterkt het 'maatjesgevoel' omdat het een typisch iets is tussen maatjes, zulke aparte benamingen. |
Ik sluit me volledig bij xineof aan. Leuk! :) Erg knap dat je dat zo kunt, met die rijm, zonder dat het Sinterklaasachtig wordt. (y)
|
Citaat:
wat bedoel je met " aparte benamingen"? en shit, tja ik vind dat het erbij hoort :o |
'de onbegrip' en 'de gelaat' :confused: Waarom de?
Verder vind ik het een heel speels en leuk gedicht! |
Citaat:
|
Citaat:
dat van die spier slaat eigenlijk ook nergens op, he. zonde van die rijmdwang. tis anders best aardig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |