Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   jeugdzorg. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1036767)

The Bachelor 07-12-2004 23:26

jeugdzorg.

hallo allemaal. mijn vriendin heeft problemen thuis, en wat ze eigenlijk wil is op kamers of samenwonen. nu wil ik haar graag helpen maar omdat ik een student ben kom ik niet zover natuurlijk. nou zou je naar bureau jeugdzorg kunnen, maar het probleem is dat het tot 18 jaar is, en op 17 dec. word ze 18. mensen misschien ideeen waar ik nog meer terecht kan?

Bloedpropje 07-12-2004 23:32

Waar heb je precies hulp bij nodig? Iemand van 18 kan toch gewoon op kamers gaan wonen?

coopergirl 08-12-2004 08:22

Indien ze bijna 18 wordt, heeft het weinig zin om zich in te schrijven bij Bureaujeugdzorg. Omdat je bijna altijd met wachtlijsten te maken hebt, is ze volwassen zodra ze aan de beurt is... In elke regio is wel een RIAGG te vinden waar je kunt informeren over het één of ander (voor behandeling moet je een doorverwijzing hebben). Onlangs is er een dergelijk topic geweest over waar je naar toe kunt zodra je van huis wegloopt.. Wellicht staan daar ook nog suggesties in..? Bij JIP kun je over vanalles en nog wat informatie inwinnen..

Een centraal persoon om jou (of je vriendin) door te sturen is de huisarts..

Take care,

Cheerio, Jojz

Leonoor 08-12-2004 08:35

Dat hulp mbt het op kamers/samen gaan wonen snap ik ook niet zo. Qua andere hulp (en ook wel bij het huis uit gaan, maar dat ligt er dan meer aan dat ze bv. nog scholier is, niet zo zeer aan dat ze 18 is, denk ik), haar huisarts kan haar daar iig bij helpen en wellicht iemand op school ook wel.

Cassiopeia 08-12-2004 10:32

Precies, ga naar een huisarts of vertrouwenspersoon op school. Die kunnen vast wel helpen met informatie verstrekken o.i.d.

The Bachelor 08-12-2004 12:55

ze heeft problemen thuis met haar ouders. bij haar dokter is ze al een keer geweest en die heeft doodleuk haar ouders opgebeld. hetzelfde geld voor school. zo los je dus geen problemen op! nu wil ze heel graag op d'r zelf, maar heeft daar eigenlijk geen geld voor. daarom zoek ik naar mogelijkheden om haar te helpen

Leonoor 08-12-2004 13:03

Haar dokter heeft zwijgplicht, daar kan ze hem op wijzen. Al begrijp ik wel dat ze daar nu liever niet meer heen gaat.

Maar als ze echt hulp wil, dan zal ze volgens mij toch een verwijzing van een arts moeten hebben... Ze kan natuurlijk ook naar maatschappelijk werk gaan, dat kan in veel wijken wel gewoon zonder verwijzing. Bij het JIP kan ze ook terecht voor informatie ed.

Zit ze nog op de middelbare school of studeert ze?

Fantôme 08-12-2004 22:28

GGZ afdeling jongvolwassenen oid? maar doorvoor heeft ze wel verwijzing nodig van een huisarts. Idd, deze heeft zwijgplicht.

-Flip- 08-12-2004 22:34

ze kan zichzelf iig inschrijven bij bureau jeugdzorg... deze instelling staat altijd wel in contact met het ggz of riagg oid naar mijn weten... anders zouden de mensen in de leeftijd van 17,5 zich nooit ergens in kunnen laten schrijven ivm wachtlijsten, dat zou niet kloppen....

de vertrouwenspersoon lijkt me ook een goed idee, deze kan haar weer verder helpen...

succes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.