![]() |
joint kopen ?
oke, dit is misschien een vreemde vraag, en ik schaam me nu al voor mn onwetendheid, maar goed
een vriendin en ik hebben het idee opgevat om eens een keer te gaan blowen, maar we vroegen ons af: wat zeg je nou als je zo'n coffeshop binnenkomt, gewoon 'ik wil een joint kopen' ofzo ? Zijn er veel soorten joints, en zo ja, welke soort is het meest geschikt voor beginners? En hoe duur is zo'n ding nou eigenlijk? excuses voor mijn n00b-gedrag :o |
je hebt heel veel verschillende
Maar als je gewoon vraagt om een hash of wiet joint krijg je gewoon een simpele Je kunt ook een white widow vragen dan heb je een andere soort wiet en zo heb je honderden verschillende wiet/hash soorten maar als je gewoon dus een wiet of hash joint vraagt krijg je een gewone simpele Waar ik heen ga iig |
hey. maakt niet uit.. je moet toch ergens beginnen:)
nou in een shop kanje voorgedraaide joints kopen. en zakjes wiet. een zakje wiet koop je meestal per gram. een gram kost ongeveer 6 euro. een voorgerdaaide joint meetsal 2,50 je hebt verschillende soorten wiet en dat staat allemaal op de menukaart. als ik jou was zou ik een voorgedraaide nemen of met iemand gaan die al joints kan draaien en een grammetje wiet kopen. koop nou gewoon een normale wiet en niet de duurste want die zijn veel sterker en dat heb je niet nodig bij je eerste keer blowen. suc6 ermee (y) |
Er staat gewoon aangegeven wat er allemaal te koop is (althans, bij de shops die ik regelmatig zie)
Je kan er gewoon een aanwijzen, of vragen of ze ook voorgedraaide joints verkopen (mocht er geen 'menukaart' zijn) |
idd, als je niemand kent die voor je wil draaien, haal je gewoon een voorgedraaide
|
Of je vraagt het gewoon aan de balie. Het is echt niet vreemd als je het niet weet. Ga dan niet naar de eerste de beste achterbuurtshop, maar gewoon eentje die er een beetje gezellig uit ziet.
En wat de voorgangers zeggen: Je kunt kiezen welke dan. |
Het beste advies is imo eigenlijk altijd: vraag het in de shop zelf.
Ga er naartoe, en zeg tegen de persoon achter de balie "Hoi, ik wil blowen, maar het is mijn eerste keer. Wat is je advies?" De mensen daar zijn over het algemeen heel aardig, en zullen je graag uitleggen over het hoe en wat, en je de beste soort voor beginners aanraden als je er naar vraagt. (Want ik weet bijvoorbeeld niet wat ze allemaal verkopen in die shop waar jij naartoe gaat...) Dus gewoon even rustig daarbinnen vragen. Werkt meestal perfect. |
Ik zou geen voorgedraaide nemen...ze naaien je gewoon een oor aan voor veel te hoge prijzen voor veel te weinig wiet.
|
Citaat:
En als ik geen zin heb om te draaien neem ik ook gewoon een (Ice of Snowwhite) voorgedraaide. Je wordt er stoned genoeg van ;) |
Citaat:
Idd verder- naar de balie vraag om een voorgedraaide joint- wiet/hash en je krijg de standaard der standaards, je kunt ook vragen om een lichte/zware. of vraag wat hun lekker vinden, de people's zijn altijd uiterst relaxed en gaan je echt niet uitlachen.. :) |
Citaat:
besides.. kweet niet wat voor wiet jij koopt maaar ik haal geen kutwiet van 3 a 5 euro. daar word je niet eens fatsoenlijk stoned van.. n00b |
:)
Ken je toevallig niemand die het wel doet die je mee wil nemen? Ik haalde vroeger mijn wiet altijd bij vrienden, was tot voor paar jaar geleden ook nog nooit in een shop geweest en liet me meeslepen door een vriendin. Maar meestal hebben ze wel een soort bar met een menukaart waarbij staat wat welke wiet inhoudt. Of je vraagt raad natuurlijk :). Ze eten je niet op :D. Ze weten zelf ook niet alles, zo vroeg er laatst nog een waarom ik ecovloei wou en wat er zo speciaal aan was dan ^^. Oh, en ik vind de Grass Company altijd wel relaxed en overzichtelijk, die is er op meerdere plekken, het is geen duister hol, ze hebben een groot overzicht en is erg makkelijk. Maar ik kan je nog een erger n00b-verhaal vertellen: Belgische kennissen gingen naar een shop en bestelden een Tosti. Toen ze vroeger of ze er 1 of 2 wilden, vroegen ze er 1: ze rookten hem wel samen op :D. In België heet zoiets een croque monsieur en zij wisten ook niet beter ^^. |
Hoewel ik vanavond bij een vriend voor 30 doeks 10 grammetjes powerplant ga halen, wat zeker niet verkeerd is.
|
Or.. do as I did:
blow voor de eerste keer met vrienden die halen. a) als t fout gaat.. kunnen zij tenminste wat doen b) zij kopen wiet.. dus zij bepalen ook hoe sterk blabla Ik vond t iig wel een fijn idee dat mijn toenmalige vriend een niet zo sterke joint voor me had gedraait. |
Citaat:
|
Citaat:
|
^ :D
Citaat:
|
Citaat:
Ecovloei == Smoking Green? If so, dan is het hennep-papier. Het is gigantisch, met een kutplakrand en draait voor geen meter, maar ja, het is hennep he. Smaakt (Y) |
Citaat:
kijk anders op www.kronkel.nl |
Citaat:
ideaal voor dikke joints, met de plakrand is niks mis. en de smaak is super (imo). en Smoking Eco is de smalle versie van Smoking Green |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En het is even breed als smoking blue. Wat ik te breed vind. Maar blue kun je iig nog binnestebuiten draaien, met green lukt dat niet door de plakrand. Ik vind het niets. (N) Maar als die eco smaller is wil k die nog wel eens een kans geven ;) |
Citaat:
|
o koel mensen, bedankt voor de tips :)
het gaat wel lukken denk ik... |
Citaat:
als ik 'het kunstje, de bijstand en de lucky luke' zeg, ga je dan weer lachen??? :rolleyes: |
en inderdaad, ga naar de kronkel en leg de situatie uit. Het is de meest betrouwbare shop die ik ken (y)
|
Citaat:
ik weet niet wat voor spuug jij hebt (als 't daar aan ligt) dan, maar dat lukt mij wel gewoon. |
Citaat:
|
Citaat:
sound to me dat je niet kunt goed kunt draaien ;) . Laten we er een opsteken, kijken wat je er dan van vindt :cool: |
Citaat:
Ik ben absoluut geen vegetariër trouwens, maar dat terzijde. Of het de smalle versie van Smoking Green is weet ik ook niet, maar voor diegenen die mij kennen, weten dat ik niet van rijstevloei hou, niet van de smaak en niet van ermee rollen (vandaar mijn schietmethode). En in het verleden heeft cHa0s (dacht ik toch?) mij aangeraden eens smoking Green of Ecovloei te proberen. Wel, dat heb ik gedaan en dat bevalt erg goed dus (y) Bedankt voor de tip. Het is idd hennepvloei trouwens. Het is trouwens gewoon even groot als smoking Gold. |
Citaat:
|
' je voudrais een klare joint'
"wiet of hasj of gemixt?" ' gemixt :)' "Dat wordt dan 2,50€" ' Doe ook maar 2 gram Moonlight' "Okay, 12,50€" |
c'est tres bien
|
Citaat:
btw je muzieksmaak is (y)(y)(y)(y) |
Citaat:
|
Het beste kun je beginnen met Jack Herror :p
Nee grapje. Ik raad Northen Light aan. Die is zoet en kruidig en niet te zwaar. |
:rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
@ mutant: juh. (y)
|
Citaat:
|
pakje grote vloei kopen
pakje shag (eventueel wat wiet) kopen lading tippies regelen en iedere keer als je achter de computer zit te wachten draaien. op deze manier kon ik eerder joints draaien dan shaggies. it'll work for you. hoe relaxt is het om geen voorgedraaide meer te hoeven halen?! |
Hoe relaxt is het om zelf niet te hoeven draaien? Dat scheelt volgens mij een stuk minder moeite dan een voorgedraaide halen :P.
|
Hoe relaxt is het om onderuitgezakt achter je comp met een relaxt muziekje 30 minuten lang te doen over een joint draaien ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"doet u mij maar een voorgedraaide"
easy as pie |
Citaat:
Daar gaat het dus altijd fout =P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44. |