![]() |
Msn op school
Ik heb problemen met msn op school... er is namelijk een nogal smerige admin.
Nou het begon zo: We installeerden msn, maar wat blijkt, de poort is geblokkeerd. Proberen we http://www.e-messenger.net, maar dat is nu geblokkeerd bij ons :S, en niet alleen die site, maar alles met 'messenger' erin. Dus alternatieve programma's gebruikt en gezocht naar andere online msn-opties, maar geen geluk. Hebben jullie misschien een optie? :confused: Ik ben niet de enige die hier op school met dat probleem zit... |
je hoort niet te chatten op school.
|
probeer amsn, of ander trillian
daarnaast kun je nog wel op meer manieren chatten, irc bijvoorbeeld, of net send |
Een smerige admin? :rolleyes:
Smerige leerlingen bedoel je... en niks is makkelijker dan de eigen MSN http://webmessenger.msn.com |
misschien yahoo messenger?
|
Citaat:
|
Ik bedoelde, gewoon chatten, niet alleen met mensen op school ;)
- en trouwens in webmessenger zit het woord 'messenger' dus er komt meteen al te staan 'access denied' - via trillian en amsn kan dus niet, poort geblokkeerd - kun je met net send op het msn netwerk??? volgens mij niet - irc is geen msn :| |
Bij ons is MSN ook geblokt hoor, volgens mij kun je beter vrage of ze het niet willen opheffen, maar hoogstwaarschijnlijk is er een goede reden voor: omdat leerlingen maar al te graag bestanden doorsturen en dat je ook gsm's niet mag gebruiken. Er zijn alternatieven, maar die ga ik niet vertellen:
1. als je het niet eens bent met het beleid van je school, moet je daar iets aan proberen te doen 2. als je het geniepig doet, zien ze dat wel en dan blokkeren ze het alternatief ook wel (als dat mogelijk is) Waarom ze het waarschijnlijk geblokt hebben: 1. er komt veel rotzooi via binnen omdat leerlingen zich niet kunnen intomen/niet weten wat ze doen 2. wat bij een proef op computer, gewoon de antwoorden doorsturen? niet dus! 3. de computers dienen om educatief werk te verrichten en daar hoort MSN niet bij. Als je dan zou aanhalen dat het dat wel kan zijn, dan stel ik me de vraag waarom het niet met IRC gaat... |
Je zou met Jabber kunnen werken en zo'n MSN gateway ding.
Maarrr jullie mogen hier verder discussieren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |