![]() |
Gevoel laten gaan
Kheb zegmaar altijd een probleem
dat ik nou uit zal proberen te leggen. Ik kan niet met mijn gevoel mee zegmaar miss verliefd worden voorbeeld (omdat dit het duidelijkste voorbeeld is) van iederen krijg je het advies, word gewoon verliefd en zie maar houd het niet tegen daar schiet je niks mee op nou ik wel best, maar ik krijg het niet voor mekaar omdat als jet het teveel toelaat je het niet meer kan sturen dan ben je gewoon de controle kwijt mijn gevoel gewoon laten gaan is voor mij echt hetzelfde als op de snelweg gaan rijden, het stuur loslaten, je ogen dichtdoen en maar geloven dat het wel losloopt, nou dat krijg ik dus niet voor mekaar met als gevolg dat ik nooit echt van iemand zou kunnen houden bijvoorbeeld, gewoon als beetje speciaal maatje niet meer iemand die zoiets herkend, of iig weet wat het is dan kan ik er evt wat aan doen groeten Bram |
weetje zelf waarom je zo bang bent om met je gevoel mee te gaan? waarom ben je er zo bang voor? wat kan er mis gaan?
|
Citaat:
dat ik daardoor miijn school niet haal verder alleen havo heb en dan dus het leger in kan een saaie afwasbaanzoeken of in de goot beland edit: om het ff een beetje overdreven voor te stellen |
stort jezelf op dat wat voor jou belangrijk is... en probeer jezelf gelukkig te maken... en stel niet meteen vast dat je nooit van iemand zal kunnen houden... want natuurlijk kan ook jij dat! dat komt wel...
|
Citaat:
hoe kun je dan goed van iem houden |
dat je dat nu misschien even een tijd niet kan... dat wil toch niet zeggen dat dat blijvend is???
|
ik begrijp je wel hoor... daar niet van...
maar heb er vertrouwen in dat ook jij leert om met je gevoelens om te gaan... |
Citaat:
dat is al heel lang zo en het word allena maar erger en om met je gevoelens om te gaan moet je ze eerst toelaten, anders heb je er ook geen |
tuurlijk zijn ze er wel... gevoel is niet een knopje wat je aan en uit kunt zetten... je moet ze alleen even vinden en de moed hebben om ze toe te laten... ik weet niet hoe... maar ik hoop dat het je gaat lukken...
sterkte... |
Citaat:
ze zijn er maar ik durf ze niet toe te laten (athans een aantal niet) (degene die ik naderhand niet meer kan sturen die durf ik neit toe te laten) het voel voor mij als ik het maar laat net als ik rijd op de snelweg ik doe mijn ogen dicht, ik laat het stuur los, en ik geloof dat het allemaal wel los zou lopen das het probleem zegmaar :) maar iig al bedankt voor je replys ;) |
you're welcome..
good luck. |
dat heeft iedereen wel eens, ik herken het ook wel een beetje.
probeer te beginnen met iets kleins; als je een keer boos of verdrietig wordt laat dat lekker gaan. kijk eerst eens of dat gaat. of begrijp ik je probleem verkeerd? |
Misschien is het mogelijk om een assertiviteits'cursus' te volgen?
Hier leer je ook onder andere om te gaan met gevoelens :) |
Citaat:
geen problemen mee het zijn alleen de emoeties die als je zel laat gaan je naderhand ook echt de controle over kwijtbent net zoals verliefd worden |
geen hints of tips meer ?
|
Ik denk dat ik je wel een beetje begrijp, ik heb daar zelf ook last van namelijk. Ik kan ook heel moeilijk verliefd worden. Bij mij is het probleem meer dat ik bang ben voor te heftige emoties of het gevoel tegenhoud omdat ik toch denk dat er niks van terrecht gaat komen. Tis heel moeilijk uit te leggen, en dat merk ik ook bij jou. Ik denk dat we ongeveer in hetzelfde schuitje zitten. Ik ben van mn hele leven maar een keer of drie á vier echt verliefd geweest. Het is natuurlijk zo dat sommige mensen wat nuchterder zijn en dat andere meer gevoelsmensen zijn, maar ik heb dat wel een beetje extreem denk ik. Ik durf me niet te laten gaan, omdat ik dan veel te bang ben voor een rampzalige afloop, mn liefdesleven (voor zover je daar van kan spreken) kent ook vooral mislukkingen, dat werkt niet bepaald motiverend. Bij mij zijn het altijd de meisjes die als eerste een stap moeten zetten, pas dan weet ik dat het goed gaat en durf ik me te laten gaan...
Misschien dat je jezelf hier wel een beetje in herkent. Bij mij helpt het soms wel om er vooral niet teveel over na te denken, gedachten staan gevoelens alleen maar in de weg. Zorg dat je het druk hebten op een moment dat je het niet verwacht krijg je vaak de heftigste ervaringen op gevoelsgebied. Probeer maar niet je karakter te veranderen want dat werkt toch niet, is mijn ervaring.. succes! |
Citaat:
allen zit er bij mij ook nog een generale, ik wil graag baas over mijn eigen geest blijven bij |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
alleen wil ik verliefdheid niet omdat dat iets is wat gewoon niet fatsoenlijk onder controle te houden is als je met zon dikke glimlach half afwezig rondloopt van verliefdheid heb je het al niet meer onder controle |
Citaat:
|
Citaat:
khoef geen therapie tips zijn genoeg :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27. |