![]() |
Kan trippen toevoegende waarde hebben op een mensen leven?
Ik denk op zich van wel. Het kan iig zaken ophelderen voor jezelf en het ius een unieke ervaring.
Of, zoals Ellis stelde: "Veel woorden en verzen van schrijvers en dichters kunnen niet in hun volledige betekenis begrepen worden, ben ik geneigd te zeggen, door iemand die nooit onder de invloed van mescaline is geweest..." (H. Havelock Ellis, The World of Dreams, 1911) |
kdenk t wel..
soms word je in een trip met allerlei dingen geconfronteerd.. ook met jezelf (als t negatief is is t nie leuk :(), en daar leer je best wel van... |
imho is
"fout" gaan tijdens het trippen nog het meest leerzame, dan leer je jezelf pas echt kennen... |
no uaj, het is wel lache hoor, dat je flink gaat nadenken. Maar dat boek 'uit je bol' ja die overdijven echt zwaar zeg, en die verhalen over lachgas (pijnsnel naar een andere dimensie) dat is gewoon allemaal onzin, en die verhalen over paddo's ook, verder vergeten ze er in het boek bij te zetten dat xtc wel echt verrekte schadelijk voor de hersenen is.
Maar on topic: Het is wel een verrijking. |
Citaat:
met tripmiddelen kun je veel meer berijken dan jij zo op "het eerste oog" kunt zien. Ik denk dat ze absoluut alles gewoon uit eigen ervaring opschrijven, waardoor het automatisch geen bullshit meer is lijkt me. Je kan veel meer berijken dan meligheid en een beetje raar denken! ps Jantje is back! |
dude wat in uit je bol staat is echt geen bullshit....
ez |
jaja dude, wat zie jij zoal voor energiebanen lopen onder de grond naar de bomen toe als je wat paddo's op hebt?
|
Citaat:
|
lachgas een shortcut naar een andere dimensie??? hoe verzinnen ze zo'n onzin zeg ? Lachgas wordt je knetter high van, je ziet echt geen andere wereld hoor.
|
Dan heb jij lachgas dus nog nooit echt goed gebruikt. Want geloof me, de ''shortcut'' naar die andere dimensie die kan je echt wel bereiken hoor.
Het beste is om wat gedronken te hebben, en wat geblowd te hebben, en dan een dikke ballon lachgas te inhaleren en zo lang mogelijk in te houden, en dan weer in en uit blijven ademen in de ballon. Dan kom je redelijk ver! |
ik denk wel dat je tijdens een trip een fijn gevoel kan creeren door met jezelf bezig te zijn, om je zelf beter te leren kennen.
maar ik denk ook dat je de dag erna het grootste gedeelte weer vergeten bent. dit gaat al helemaal snel als je er veel bier bij drinkt en erbij blowt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mja ik zag de wereld heel anders tijdens het trippen, was opzich een hele gave ervaring
zeker wel toevoeging, maar ik vind blowen eigenlijk netzo goed een toevoegende waarde, want dat gevoel kende je anders ook niet...ect |
ik vind ehm trippen eigenlijk wel een toevoegende waarde hebben het was een soort van openbaring ofzo
maar hm ik vind blowen ook wel toevoegende waarde hebben maar wel veel minder |
toevoegende waarde.. hmmz
het geeft wel degelijk een grote indruk op je, en het kan ook zeker je denkwijze veranderen. mijn laatste trip was echt een soort van denk en hallucineer trip. ik heb heel veel nagedacht, die trip was geestelijk zo zwaar dat ik de dagen erna er niet meer overnagedacht heb.. en de weken erna ook niet.. dus ik weet niet zeker of het een toevoegende waarde heeft. hmm btje vaag verhaal, kben een btje loos dus vandaar :| |
Dmv lachgas kan je echt wel gaan trippen, en dus een andere demensie berijken (vaak genoeg gehad)
Voor de rest vin ik idd dat trippen je leven kan verrijken, maar het kan ook een avrechts effect hebben :( |
Wel grappig opzich. Eén van de dingen die me tegenhouden om bijv. paddo's te doen, is dat ik het gevoel heb dat het je leven best een beetje kan veranderen. Ik weet niet of ik dat zo'n cool idee vind, het lijkt nogal definitief ofzo.
|
Bij alle mensen die ik heb gesproken over veranderingen na het trippen, komt uit dat er wel sommige dingen veranderen, maar dat het wel positief is (en ik vin dat zelf ook)
|
Het kan een toevoegende waarde zijn, maar geen onmisbare waarde.
|
Citaat:
|
soms komt er nog wel iets nuttigs uit :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag is natuurlijk of je dat soort invloed echt op je leven wil... dus ja waar het volgens mij op neer komt: Geloof je erin dan heeft het invloed anders niet. |
Fuck, jullie moeten me niet zo lekker maken met al die verhaaltjes over trippen. Straks ga ik nog aan de drugs :p
|
Citaat:
|
misschien komen er ook hele nare dingen uit voort
|
Mjup, maar da's het risico wat je neemt. Persoonlijk vin ik lsd heel makkelijk te sturen, terwijl paddo's mij onder hun hoede nemen. Als je vertrouwen hebt in een goede afloop gaat het 99 van de 100 keer goed (ok ok, 9 van de 10 keer :p)
|
Citaat:
|
*heeft niet alle reacties gelezen*
Volgens mij geeft trippen wel een sort of toegevoegde waarde. Je ziet dingen vanuit een ander perspectief.. Soms kun je ook ontzettend filosofisch worden in een trip. ("Wow, heb ik dat allemaal bedacht?!" :D) Zolang je niet in je trip blijft hangen (psychose), heeft een trip mijns inziens wel iets bijzonders. :) |
Citaat:
|
*ouderwets wordt weer nieuwerwets* :D
|
Retro is in! :D
|
is et ook
|
maar dan wel ontopic blijven beste mensjes :D
|
Ik heb nog nooit getript maar het lijkt me wel een verrijking.
|
Doodgaan = de ultieme trip :)
|
^hm ja dat lijkt me ook zeer bruut, als het waar is wat ze zeggen over dood gaan...
mja don't worry ik wacht wel tot ik oma ben... |
Citaat:
|
voetafdruk kom op zeg, waar zit je verstand! :p
Je hebt toch wel gehoort/gelezen van mensen die een bijna dood-ervaring hebben gehad. Dat je door een tunnel gaat met een fel licht aan het einde, en een weide met bloemetjes ziet en je voelt je intens gelukkig...tripper de trip enzo... |
hehe dat vind ik een geromatiseerd verfilmings scenario
maar ok hehe kzal er wel naast zitten dan :p |
mja, daarom zei ik ook in een vorige post:
dat lijkt me ook zeer bruut, als het waar is wat ze zeggen over dood gaan... |
:eek:
maar dat heb ik niet gelezen maja dan is elke verzonnen trip het bruutst als die waar zou zijn |
hm ik geloof er wel in, denk ik, niet helemaal, maar er zal toch wel iets bijzonders gebeuren als je dood gaat...
tis anders wel vaag, dat al die bijna dood-verhalen redelijk op elkaar lijken... |
:) hm ik weet niet of je in ufo's geloofd
maar die lijken eigenlijk ook wel allemaal op elkaar, als je leest hoe ze beschreven zijn maar tis wel appart ja |
nee ufo's dan net weer niet hehe
|
je eigen fantasie is toch wel het vetst :D :evil:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |