![]() |
[Drukke cavia] Wat te doen?
Ik heb al een jaartje vier mannetjes cavia's (elk in een apart hok omdat ze anders gaan vechten) en 1 daarvan is echt superdruk de laatste tijd. Hij wil niet meer op schoot zitten, niet geaaid worden. Het enige wat ie wel goed vindt is ie als ie op mijn bed of het liefst nog de grond mag loslopen. Ik doe dit liever niet omdat ze dan overal plassen en drolletjes achterlaten. Hij is echt zo enorm druk dat ik gewoon niet weet wat ik er mee aan moet, hij blijft net zo lang knagen aan de tralies todat ik hem wel laat loslopen...
Iemand tips? Of misschien ook zoiets met zn cavia meegemaakt? |
Kan door de puberleeftijd komen. Mijn cavia's hebben ook zo'n leeftijd doorgemaakt. Pien komt nu pas in de tijd dat ze op schoot vinden en knuffelen heerlijk vindt.
Laat m maar lekker hollen en vrolijk zijn, het gaat vanzelf wel over;) |
Mijn zusjes cavia is ook heel druk...
Hij is in de puberteit denk ik jah of zoiets... Hij is ook heel druk.. wil ook niet egt geaaid worden.. Onze cavia heeft gewoon behoefte aan een vrouwtje.. :D |
een cavia die zo geil is als een beer is nooit grappig.
sorry voor het OT. weet niet voveel van cacia's |
valium
|
slachten, het is binnenkort weer 2e kerstdag :)
|
hij zal inderdaad wel in de pubertijd zijn of zo. Cavias hebben volgens mij net als mensen ook verschillende fases en een eigen karakter. zo had ik een cavia die alijd heel bitcherig was maar toen ze oud werd (6/7 jaar) was ze ineens heel lief tegen haar kooi genoten. Dus er is nog hoop!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In het boek de Beste Beesten 2 van Midas Dekkers staan een paar hele nuttige tips.
|
je kruisicht de eerste, laat de 2e onderste boven hangen tot ie rustig is , de derde knip je in 2 stukken zodat ze allebei iets rustiger aan doen(wat wil je, met maar 2 benen :D )
en de laatste zal wel de schrik gepakt hebben dan en geloof me, hij zal rustiog blijven ;) werkt elke keer :evil: |
is er geen homeopatisch kruid dat kalmeert?
|
Ik had vroeger een hamster die zetten we toen in soort grote bal, doorzichtige. Dan liep ie de hele kamer rond. Is dat geen idee voor jou cavia?, zo'n balding? Denk dat ie er ook wel voor cavia's zijn en kan je in dierenwinkel kopen...
|
Cavia's mogen absoluut niet in zo'n bal. Daar zijn ze simpelweg te onhandig voor.
|
valium for veedieren
|
wat een lullig antwoord
|
Citaat:
|
Nou Stefanie, als ik jou was dan zou ik ze slaan! :mad:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16. |