![]() |
Stelling:geen Engelse les geven aan kleuters?
Op school moeten wij deze stelling doen.....
Ik ben er tegen, dus ik "wil" dat er wel engels wordt gegeven op kleuterscholen! zouden jullie nog een aantal redenen kunnen bedenken waarom dat wel zo zou moeten??? alles wat in je opkomt er aub neerzetten:D:D! alvast bedankt Groeten, Wilco |
grappig ik had een stelling dat op scholen engels de voertaal moest worden.
als je van jongs af aan meerdere talen krijgt wordt je taalgevoel beter ontwikkeld.....dat is wetenschappelijk bewezen. en als je in de 1e nog moet beginnen met engels leer je het nooit om in de 4e 5e of 6e goed engels te spreken... |
Een argument voor dat je moet kunnen ontkrachten is: 'kleuters leren de nederlandse taal niet goed genoeg meer', of 'ze kunnen niet eens goed nederlands praten als ze van school komen, dus moeten we dan ook nog engels gaan geven?'
Goed, dan een argument voor: hoe eerder je begint met engels des te meer engels je later kunt geven. |
Ik denk dat het verstandiger is om de kleuters goed Nederlands te leren, want tegenwoordig gaat het steeds slechter met het Nederlands heb ik het idee.
Toch vind ik het ook wel een goed idee om vroeg te beginnen met de Engelse taal, want het een taal waar je op zich -vooral later- veel mee kunt. Dus zorg dat de kleuters van jongs af aan goed Nederlands leren en daarbij zou je jong kunnen beginnen met Engels, omdat het Engels veel mogelijkheden biedt. Ik denk niet dat je Engels al op de kleuterschool moet gaan geven, de kinderen moeten dan eerst nog goed Nederlands leren. Je zou Engels op z'n vroegst in groep 5 kunnen gaan geven, zelf ben ik overigens met Engels begonnen in groep 7 en dat vind ik op zich wel vroeg genoeg. |
kleuters leren makkelijker een vreemde taal dan pubers --> dus dan zou je zeggen laat ze zo vroeg mogelijk een engels leren
--> kunnen ze zich later makkelijker internationaal verstaanbaar maken. |
Allereerst: een stelling is NOOIT een vraag! Je stelling is dus: er moet geen Engelse les gegeven worden aan kleuters (in Nederland).
Een ander argument vóór deze stelling is dat het waarschijnlijk helemaal niet uitvoerbaar is. Immers, welke kleuterjuf spreekt goed Engels? Om goed te debatteren zul je beide kanten van de zaak moeten bekijken alvorens in debat te gaan. Laat je niet overdonderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kinderen die tweetalig opgevoed worden, spreken vaak beide talen niet perfect. Laat ze daarom maar eerst fatsoenlijk Nederlands leren en dan pas Engels (buiten het feit dat er niet genoeg goedgeschoolde mankracht is om Engelsles te geven aan kleuters: beter geen Engels dan fout Engels aanleren)
|
Kinderen leren een taal makkelijk, snel, op een leuke manier en krijgen daardoor een beter taalgevoel, waardoor ze later makkelijker en sneller een nieuwe taal kunnen leren.
Maar goed, ik ben zelf tegen; ik denk dat het belangrijker is eerst Nederlands goed te leren voor veel kleuters, er zijn heel veel kinderen die moeite hebben met Nederlands en die taal is voor ons voor nu net wat belangrijker dan Engels. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48. |