![]() |
Het haar zwart verven in de Islam
Mag ook niet.
Lees: De juiste mening is dat het haraam is dit te doen vanwege de waarschuwing vermeld in de hadeeth: “Aan het eind van tijd zullen er mensen zijn die hun haar zwart verven zoals de kroppen van duiven; ze zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken.” [1]. Deze gewoonte is wijdverspreid bij diegenen die grijze haren hebben. Zij bedekken dat haar met zwarte verf; dit leidt tot veel kwaad, zoals misleiding en mensen bedriegen door te pochen met iets wat niet waar is. Ah ja...maar je mag wel je haren een andere kleur verven en wat heeft in godsnaam zwart haar met misleiding en bedriegen te maken? Heeft iemand een verklaring? Misschien een of andere achtergrond uit de tijd zodat het duidelijk wordt? |
Sinds wanneer zijn de kroppen van duiven zwart? :confused:
|
Citaat:
Idd. Ha! Bewijs dat de Koran toch lekker niet perfect is! :p |
Ben ik even blij dat ik weer blond ben. :D
|
Als er nou ook eens bijstond wáárom dat in dit geval zo slecht is. Nu moet je een regel opvolgen waarvan je niet eens weet waarom hij is ingesteld.
|
Misschien omdat Islamitische mensen vaak zwart haar hebben. Als ze ouder worden, worden ze ook grijs. Om dit niet te laten zien gaan ze dus hun haar zwart verven. Dan lijken ze misschien jonger. Volgens de Koran is dus waarschijnlijk misleidend en dus slecht. Dan denkt men dat ze de dood willen vermijden.
Ik zou het anders ook niet weten. :confused: |
Citaat:
En rood is niet-onwaar? Henna wordt namelijk ontzettend veel gebruikt. |
zo zie je maar eens, gothic-haters bestaan al eeuwen. :D
|
doe alles maar in 1 topic, open desnoods een centraal islam topic
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23. |