![]() |
2de apparaat werkt niet
Ik heb pas een nieuwe pc gekocht namelijk deze
Processoren Athlon 64 3400+ 1600 FSB Boxed Athlon 64 - 512Kb socket 754 Moederborden MSI K8N NFORCE3 NEO PLATINUM DDR400,SATA,Raid,7.1,Glan PC Geheugen Corsair 1024MB DDR 400 2X64MX64 Harde schijf 120 GB Maxtor - Ultra 133 - 7200 RPM 8 MB Videokaarten Gigabyte X800 pro 256 mb voor CD en DVD Branders NEC 3500 16x Dual layer DVD-/+R(W) Black CD en DVD Spelers ASUS DVD-ROM 16X48X Retail Black Opslag-media FloppyDrive 1,44 - Black Behuizingen ATX In-Win X710 F-tower 350 watt 2x fans Maar de dvd-rom doet het niet (deze is niet defect) en ik heb nog een nieuwe HD van western digital gekregen van 80GB deze doet het ook niet :S het lijkt er op of mijn pc het 2de apparaat op die brede kabel (kweet niet hoe die heet) niet wil pakken. Hoe kan ik dit veranderen. In de bios denk ik ma ik heb geen idee waar ik moet kijken of wat ik moet veranderen. Alvast bedankt! |
die brede kabel heet een IDEkabel, ook wel flatcable genoemd
heb je de jumpers wel goed ingesteld op de dvdspeler en de HD ? als deze niet goed erop zitten doen ze het namelijk niet. |
ja die kabel bedoel ik :) ma wat zijn de jumpers ??
|
Goed dan is dat het probleem denk ik :)
De jumper is een klein soort stekkertje die verbinding maakt tussen 2 pinnetjes achter op bv. je HDD of DVDspeler, zodat die weet of hij is aangesloten als Master of als Slave. In dit geval staat de HDD die je op de '2de apparaat aansluiting' hebt aangesloten ingesteld op Master, terwijl dit Slave moet zijn. Hierdoor doet die het niet. http://www.cheap-discount-computer-p...DD-Jumpers.jpg Dit is een voorbeeld van de achterkant van een HDD. Ik maak mijn jumpertjes altijd los met een pincet, zodat je goed erbij kan. Op de bovenkant van je HDD staat waarschijnlijk wel op welke 2 pinnetjes de jumper aangesloten moet worden zodat die ingesteld staat als Slave. En dit geldt ook voor de DVDspeler. Succes ermee! :) |
Vreemd dat je niet je SATA gebruikt, overigens.
|
Bedankt voor de tip maar het werkt nie :( als ik de jumpers verzet op mijn dvd-speler dan detecteert de pc hem nog niet
en met de HD hetzelfde uhm ja ik heb geen sata HD dus....... nog een vraag is het mogelijk om die dvd-brander en dvd-speler op een sata aan de sluiten ?? en op mijn HD van western digital staat nergens op wat master of slave moet zijn staat ook niet op mijn dvd-speler :S wel op mijn andere HD en dvd-brander |
Citaat:
|
Mijn HD werkt ondertussen maar mijn DVD-speler nog steeds niet
Bij de HD moestk ik nog een partitie maken :) maar ik krijg mijn DVD-speler maar niet gevonden in windows :S |
Je hdd op primairy master
Dvd speler op secondary master + je brander als slave. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14. |