![]() |
high worden van cardio
als ik ga hardlopen heb ik vaak na afloop een gelukzalig gevoel, net of je een klein beetje high van lichte marijuana bent... Ik moet er dan wel minstens een half uurtje voor lopen.
Dit noemt men de "runners high". Het zou gaan om serotine die je hersenen dan aanmaken. Bij krachttraining heb ik dit nog niet mogen ervaren. Zou dit eigenlijk in theorie ook met krachttraining te bekomen zijn volgens jullie? |
Dit zou je misschien beter bij de school kunnen vragen waar je traint.
Is het trouwens niet gewoon dat je wat moet eten (koolydraten/suikers) omdat je suikerspiegel wat aan de lage kant is? |
Citaat:
Ik dacht het niet :) 7:00 100 gr. Brinta (2 bakjes vol) 0,5 liter melk 25 gr. whey 9:30-10:00 4/5 sneeen brood met banaan 12:15-12:45 4/5 sneeen brood met kipfile en/of gehakt 14:00 50 gr. Brinta 150 ml. melk 15:00-16:00 Trainen 16:00 40 gr. druivensuiker 50 gr. Brinta 150 ml. melk handje noten 1 stuk fruit 18:00 Aardappelen (4?) Groente Vlees ongeveer 300 gr. 20:00-21:00 250 gr. kwark 50 gr. brinta 150 ml. melk handje noten voor het slapen gaan (meestal 10:30-11:00) 50 gr. brinta 250 ml. melk 25 gr. whey |
Dat zegt niet zoveel in sommige gevallen.
Maar als je er verder geen last van hebt dan zal het dat ook wel niet zijn. ;) |
Heb ik nog nooit meegemaakt, en ik sport toch wel veel...
|
Het is vrij normaal bij een relatief constante conditiesport als hardlopen. Sterker nog, hardlopen wordt als verslavend gezien door veel mensen. Dat komt door het prettige, voldane gevoel dat je krijgt nadat je een tijd hebt hardgelopen.
Van cardiofitness zul je het opzich ook wel kunnen krijgen, maar met bodybuilding niet. Bodybuilding is een heel ander type sport dan hardlopen. |
bench140 , kan jij 140 kilo 'benchen' ? :O
Ik namelijk maar 55 :( Nouja , hoi enzo :) |
Ontopic:
Voor zover ik weet gebeurd dat alleen bij hardlopen. Sorry voor het lastigvallen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29. |