![]() |
Shirt sponsoring AZ???
Vraagje, waarom heeft AZ soms Frisia.com op de shirts staan en soms DSB Bank?
Op de site van VI staan ze op de club foto met Frisia.com op de borst maar de laatste paar wedstrijden zag ik DSB Bank... Of kijk ik niet goed en heeft het met UEFA Cup te maken? Dat ze daar DSB hebben en in de competitie gewoon Frisia? |
Kan verschillende redenen hebben. Sommige ploegen hebben europees een andere sponser op hun trui'tje staan. Ik denk bv aan RC Genk die dat deed bij hun laatste europese deelname.
Anderlecht heeft vorig jaar (?) eens een wedstrijd gespeeld met reclame van madonna ofzoiets... Was ook eenmalig.. Misschien dat er wel een link bestaat tussen frisia.com en DSB Bank? |
Wat Tofke zegt...
We hebben voor Europese wedstrijden DSB als shirtsponsor en Frisia.com voor in de competitie. Nu was Schieringa verwikkeld geraakt in een geschil rond de naam Frisia. Daarom was AZ genoodzaakt een tijd de Uefa shirts ook in de competitie te gebruiken. |
Feyenoord heeft het ook met Eur. Supercup gehad, toen speelde ze met Fortis.
Ook zijn er andere richtleinen voor Europa Cup voetbal mbt de omvang van de sponsor. En DSB heeft meer uitstraling |
volgensmij zijn die bedrijven ook allebei van dick scheringa
|
NAC had vorig jaar hetzelfde met 2 automerken geloof ik.
|
Citaat:
|
Het antwoord is al gegeven door angel4...het is beide van Dick Scheringa..hij vind t financieel aantrekkelijker door in internationale wedstrijden DSB te gebruiken en in nationale wedstrijden frisia.com.
|
Juventus heeft dat ook geloof ik...
|
Citaat:
En is dat geschil nu opgelost? Ik bedoel, spelen ze nu weer met Frisia of nog steeds DSB? |
Nou Senna Fan , ik denk dat er nooit een geschil is geweest. check de reply van ythguaN maar. Het is ook al een aantal keer ter sprake gekomen op RTVNH.
|
Citaat:
Dat AZ DSB als shirtsponsor heeft voor in Europa en Frisia.com voor in de competitie is bekend. DSB is een internationaal bedrijf vandaar... Maar AZ heeft weldegelijk wedstrijden in de competitie in de (Europese) DSB shirts moeten spelen omdat Schieringa niet de volledige rechten had over de naam Frisia ofzo (ik weet het verhaal ook niet precies). De Uefa logo's waren hierop 'afgeplakt'. Maar goed, dit heeft verder weinig te maken met de rede waarom AZ 2 shirtsponsors heeft. |
Hyundai en Princess indd. werd dan zo om en om princess een huiswedstrijd, thuiswedstrijd erop Hyundai, en zo ook met de uitwedstrijden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30. |