![]() |
delirium
Delirium
Ik fladder ik bots ik val jouw gallige gedachten binnen Heel plots en ik laat jou de wereld even verlaten -Je voelt me nu en denkt me, of omgekeerd en is 'nu' alweer voorbij?- Ik schop je dromen, geef je idealen ervan langs, fobieën rukken op. Tot je zegt genoeg maar weer, terug naar hoe het was. Ik huil, laat los en kijk nog even. Laat me alstublief nog eens je delirium wezen. En het lot ligt weer in jouw handen. |
:) Mooi. Ik vind je woordgebruik leuk. Bots - plots rijmt :D Ik weet niet of je dat bewust gedaan hebt, maar het klinkt fijn.
Inhoudelijk ook erg goed. Mooi hoor. :) |
Ik vind hem ook mooi, die abrupte zinnen en zo passen goed bij de inhoud van het gedicht.
En jullie zullen me nu wel heel dom vinden, maar wat is delirium precies? |
[QUOTE]Vogelvrij schreef op 11-12-2004 @ 10:55 :
Ik vind hem ook mooi, die abrupte zinnen en zo passen goed bij de inhoud van het gedicht. En jullie zullen me nu wel heel dom vinden, maar wat is delirium precies? [/QU (y) enne..zow dom ben je niej hoorz...k weet t ook niej :confused: :bloos: |
de·li·ri·um (het ~, -ria/~s)
1 bewustzijnsverlaging veroorzaakt door een organisch defect, vaak gepaard gaand met het optreden van wanen of hallucinaties 2 delirium tremens Ik wist het eerst ook niet hoor ;) Mooi gedicht, goede inhoud! (y) |
De vorm is fijn, het leest heel lekker weg. En mooi ook. :)
(Ik zou wel 'alstublief' vervangen door 'alsjeblieft'. Omdat je verder ook overal 'je' gebruikt.) |
jep, alstublief wordt vervangen door alsjeblieft :), alstublief klinkt nogal lomp eigenlijk :p.
mja dat woord 'delirium', mijn zus studeert psychologie, dus ik krijg elke dag wel een paar psychiatrische aandoeningen voorgeschoteld. Anders had ik het ook nooit geweten :p |
Mijn associaties met delirium zijn niet bijzonder positief. De vergelijking dat je iemands delirium wilt zijn, komt bij mij dus niet echt geweldig over.
Verder vind ik het ook nogal warrig geschreven. Die enters ertussen, daar hou ik niet zo van, verplicht strofes maken, zo komt het over bij mij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04. |