![]() |
Uitspraak van 'tortoise'?
Mijn engelslerares zei 'tarrtojs' , maar ik dacht dat engelsen juist 'turrtus' zeiden. Wie helpt mij?
|
'turtus' met Engelse-R natuurlijk. In ieder geval, zo zegt een Amerikaan die ik ken het. (Het gaat richting 'tortus', ongeveer.)
Maar dus geen tarrtojs dat is gewoon fout, imo :P |
Citaat:
|
ja ik trok nogal een scheve bek toen ze dat zei.. maar ik ga dan natuurlijk niet zeggen van "volgens mij spreek je het zo uit.." Want dan sta je voor schut als je t fout hebt :p
|
vraag aan je lerares 'castle' uit te spreken, als ze 'kessel' zegt dan spreekt ze Amerikaans en was de schildpad ook fout, als ze 'kassel' zegt dan is het Engels. :)
|
De uitspraak is 'tortis' met een o als in het woord caught (al betwijfel ik of de meeste van jullie dit correct zullen uitspreken).
De r wordt overigens niet uitgesproken in het Engels als die voor een klinker komt (in het Amerikaans daarentegen wel). Het wordt dus zoiets als> toh'tis (de ' staat voor een glottale stop waar je heel even pauze houdt, en die het woord als het waren in 2en deelt). |
:bloos: wat is een tortoise eigenlijk ? :bloos:
|
-(land)schildpad
-Die (jonge)vrouw is pas een paar jaar lerares en spreekt overduidelijk Engels. -Ja, ik had ook duidelijk moeten maken dat het geen 'rr' was maar dat je het zoals jij beschrijft moet uitspreken. Maar goed.. het is maar 1 woordje :p |
Citaat:
(En natuurlijk weten we wel hoe je 'caught' uitspreekt.) |
ohh ik dacht juist aan tor-twaase?? :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
caught wordt trouwens hetzelfde uitgesproken als court. |
Citaat:
|
Citaat:
|