![]() |
Overzicht van discotheken waar je lekker softdrugs kan innemen: handig of overbodig?
Vroeger als ik uitging en lekker een jointje wilde roken werd ik regelmatig uit de tent gekicked, omdat het door de directie verboden was om zo'n lekker ontspannend goedje in te nemen. Gelukkig is er nu een keurmerk voor clubs die op hun site onder meer precies laat zien waar je wel of niet kan blowen.
Zo ben ik erachter gekomen dat ik onder meer in Nighttown (Rdam), Tivoli (Utrecht) en Paradiso softdrugs geoorloofd is. Omdat je hier geen reclame mag maken ga ik de site niet noemen, moet je zelf maar zoeken. Maar het is wel vet chill dat bij hun criterium precies vermeld staat wat voor drugsbeleid de betreffende disco heeft en hoeveel pillen je wel en niet mee naar binnen mag nemen. Ben ik de enige die dit vet handig vindt of heb ik meerdere mensen aan mijn zijde? Ecco |
je hebt meer mensen aan je zijde...
ik ben op zich tegen het gebruik van drugs maar als ze het dan toch willen doen doe het dan wel waar het kan en mag....lijkt me ook veiliger eerlijk gezegt. |
Lijkt me wel handig, zowel voor mensen die binnen een jointje willen roken als voor mensen die willen vermijden een disco binnen te stappen die blauw (groen?) staat van de wietlucht.
|
Citaat:
|
lijkt me handig. zo hoeven jongeren niet stiekem op wc's te gaan roken oid.
|
Het kan ook nadelen hebben. Als jouw vaste discotheek ineens in het lijstje komt van 'softdrugs geoorloofd' dan zou ik daar niet blij mee zijn...
|
ja maar daar zullen ze dan wel aparte delen voor hebben....
|
een wietzaal ofzow
|
Citaat:
Waarschijnlijk wordt softdrugs dan al gedoogd en is het dus al onderdeel van je favoriete 'place-to-be'. |
Citaat:
De verschillen worden dan veel groter ook... |
sorry maar waarom staat dit op lichaam en gezondheid?
:confused: |
Citaat:
-> D&A dus. :) |
ik vind het een vrij doelloos idee :D
|
inderdaad, zoiets heet een coffeeshop (y)
en die zijn meestal ook wel tot een uur of 1 open of langer (zoals de bakkerij (y)) |
jezus die gaan steeds vroeger dicht en tot een uurtje of 1 is nou niet bepaald laat. in de zomer boeit het nie maar nu wel
|
daarom is de bakker ook zo rielekst, dies tot 4 uur open
|
Citaat:
Mja. |
Citaat:
En zo'n lijstje lijkt me vrij nutteloos. |
mwa, blowen ruikt wel heel anders en veel indringender dan gewoon roken
|
Tsja, maar zoveel storender is die geur niet, lijkt mij.
|
Citaat:
|
ja en de zalen die ts noemt zijn sowieso geen disco's
|
bij t concert van Lamb in paradiso was een jointje wel heeel relaxed :)
|
Pillen zijn geen softdrugs...
Ja, maak maar een lijstje dan. |
Officiëel mag je geeneens pillen op zak hebben en mag je het ook niet meenemen in de discotheek. Een discotheek die op een internetsite verkondigt dat je überhaupt pillen mee mag nemen naar binnen loopt kans op strafrechterlijke vervolging.
Dus is IMO geen goed idee van de discotheek eigenaren :s |
Citaat:
en nee ik vind zo'n lijst overbodig, als ik eraan twijfel of het toegestaan is vraag ik het, of niet natuurlijk. het ergste wat er kan gebeuren is dat je eruit gezet wordt, en dat is mij nog nooit overkomen (ook niet in belgië, waar ze toch een stuk strenger zijn als het om drugsbeleid gaat) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het feit dat het verboden is om open en bloot te verklaren dat je pillen mee naar binnen mee mag nemen even buiten beschouwing gelaten vind ik het best een goed idee. Er zijn genoeg mensen die drugs gebruiken en natuurlijk gebeurt het ook op de plaatsen die al genoemd zijn. Dat ze het dan gaan toestaan zal er volgens mij alleen maar meer voor zorgen dat drugs ook in het uitgaansleven meer worden geaccepteerd en dat er gerespecteerd word dat er mensen zijn die de fun nog wat aangenamer willen maken door een pilletje of een blowtje of wat dan ook :).
Daartegenover staat natuurlijk dat de gebruikers geen overlast veroorzaken naar de niet gebruikers. En dat er in een aparte ruimte geblowd moet worden vind ik dan nog wel vanzelfsprekend ivm geur en as enzo. Pillen en dergelijke kunnen wat mij betreft gewoon gebruikt worden omdat dat geen geur enzo oplevert wat dus ook niet als hinderlijk kan worden gezien ^. |
fuckhoer, geef die site gewoon... heb geen zin om te zoeken, maar wil het wel weten... (of hier in dne bosch kan :D)
|
top idee, maakt een alleen blowen disco. Ik zie het al voor me, alleen maar lounge en reggea (y) . En veel ligbanken :D
|
Citaat:
|
Ik vind dat je overal waar je normaal een sigaret op mag steken, je ook een joint mag opsteken.
simpel als dat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik doelde meer op discotheken en cafe's. |
Het lijkt mij wel handig.
Zal er gelijk nog eentje toevoegen aan het lijstje: In H'lem, Stalker. |
Citaat:
Citaat:
ik blijf lekker standvast in mijn mening |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat soort beelden zag ik ook al voor me. |
Citaat:
|
Citaat:
(ok ok trui, ze waren eerst een blowcafe dat een bewegende vierkante meter aan een dealer verhuurde. Maar de Raad vond dat dat niet meer kon, dus vallen ze nu onder het kopje Coffeeshop) |
Eigenlijk in bijna alle tenten waar ik tegenwoordig uitga doen ze niet moeilijk over blowen. Ik moet af en toe echt opletten als ik weer eens in brabant uitga dat het soms niet mag. Maar ik ken nog geen plek in Rotterdam waar het niet mag.
|
Citaat:
maarre.. sinds wanneer is de bak officieel een koffiewinkel dan? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |