![]() |
[Windows XP install]
Onlangs moest ik XP opnieuw installeren (dankzij een aantal problemen, lang verhaal), maar ik kon helaas niet een uninstall optie vinden. Daarom had ik er (ad interem) evoor gekozen XP op een ander station te installeren. De eerste installatie staat op C, en de nieuwe installatie op D. Station D bevatte oorspronkelijk een systemsave.
Het probleem is dat die installatie op D telkens weergeeft dat er (te) weinig ruimte over is. Hoewel ogenschijnlijk van weinig invloed op de prestaties, is het toch erg agiterend. Ik wil dus die systemsave van mijn systeem (D) verwijderen, zonder dat de XP installatie schade daardoor wordt berokkend. De volgende (hoofd)mappen staan op D: -~MSSETUP.T -CPQDRV -CPQS -DATA -Documents and settings -Program Files -WINDOWS Welke moet ik verwijderen? P.S.: Waar vind ik eigenlijk de verwijderoptie in XP? |
Citaat:
Om windows xp te kunnen verwijderen, moet je je computer laten opstarten vanaf een bootdiskette en dan de map windows verwijderen. Ik raad aan om de primaire partitie (in jou geval de c-schijf) te formateren en dan helemaal opnieuw windows te installeren. Op je d-schijf zie ik CPQDRV staan, een driver voor de tapestreamer. Dit betekend dat iemand met meer computerervaring je computer beheerd. Vraag aub diegene om jouw problemen op te lossen voordat je zelf ermee gaat kl*ten. |
Als je een XP-cd hebt: CD erin en computer opnieuw opstarten. Als het goed is start je computer van de CD op en kom je in de XP setup terecht. Nu kun je uiteindelijk de partitie selecteren waar XP moet komen, C dus. Enter en je krijgt formatteer-mogelijkheden. Formatteer met NTFS (snel) en dan is C helemaal leeg (dus al je bestanden verwijderd!).
Is dit wat je bedoelt? :) |
Ja bedankt, dit is inderdaad wat ik wilde weten over het opnieuw installeren van XP.
Maar de hamvraag is, welke mappen kan ik verwijderen van D (zie vorige post) zonder dat het mijn computergebruik beschadigt? Momenteel wil ik even niet formatteren (sommige bestanden zijn belangrijk, maar te groot voor CD), vandaar. |
Citaat:
|
Documents and Settings staan al je persoonlijke bestanden in (waaronder My Documents). De Windows map staan geen persoonlijke bestanden in als deze oud/ongebruikt is kun je deze dus rustig verwijderen.
|
Wat wil je nou eigenlijk gaan doen,Distorted?
Ben je van plan om een dualboot met 2 windows xp's creeëren, ofzow? Of wil je opnieuw windows xp installeren, maar dat lukt niet omdat de setup op de c-schijf al een windowsbesturingsysteem heeft gevonden? Installeer je hem daarom op de d-schijf? Volgends mij ben je een beetje dom bezig, of begrijp ik je verkeerd? |
Je begrijpt hem verkeerd. Maar we hoeven het ook niet meer uit te leggen, want het is opgelost :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |