![]() |
en ik zwaai
De nacht wekt donker;
een schouwspel van draken ontwaken Bang. Maar de arm van de nacht, rekt met 't verstrijken van tijd van zwart naar licht naar Dag. |
Vooral de tweede strofe is érg mooi! Knap stuk werk :)
|
Ik ben het volkomen met Nijn* eens, vooral dat "dag" vind ik goed gevonden... Ik vind het sowieso wel een mooi gedicht, alleen de eerste zin vind ik wat minder maar dat kan ook aan mij liggen;)
|
Ja, erg mooi! Heel knap hoe je over zoiets zo'n gedicht kunt schrijven. (y)
Ik weet 't niet zeker maar... moet ontwaken niet ontwaakt zijn, omdat 't over een schouwspel gaat?:o |
Citaat:
Over het gedicht zelf: kort maar goed :) |
Bedankt voor de reacties,
waar ik wel benieuwd naar ben is jullie eigen interpretaties. Ook hoor ik graag onderbouwde kritiekpunten. |
Citaat:
Citaat:
1) gewoon nogmals de dageraad, een soort deja-vu dus 2) het verstrijken van de tijd en vuurwerk zijn twee dingen die heel belangrijk zijn bij nieuwjaar en er is ook zoiets als een Chinees nieuwjaar, wat ook bij die draken past. Dan nog die "dag", dus als een afscheidsgroet of als tijdsbepaling, kan allebei. Voor het nieuwjaar zou dat betekenen dat het jaar pas van start gaat, voor het andere is dat gewoon het einde van de dageraad en het begin van de dag , nu heel duidelijk. In ieder geval zie ik één hoofdlijn, in die "ik zwaai ... dag": er is een verandering (dag > nacht / oud jaar > nieuw jaar) gekomen. Het verleden(nogal negatief: zwart) ligt achter je, de toekomst (licht) voor je. Ik hoop dat ik wat in de buurt kom, maar dat zal waarschijnlijk niet. Ik wacht al op je eigen betekenis :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05. |