![]() |
Jazz.
Jazz verdient een apart topic. Al is het alleen maar omdat ik godsnakend veel van Jazz houdt en er te weinig mensen zijn op deze wereld die mijn liefde voor Jazz, snoeiharde up-tempo, snoeiharde up-tempo Jazz met mij delen. Daar draait het om. Up-tempo.
Spui hier mooie foto's, geluidsfragmenten, wha'ever. Als het maar over snoeiharde up-tempo Jazz gaat. Andere Jazz is ook welkom hoor. Mijn en jullie favoriete heroïne-junk, http://www.csee.umbc.edu/~evans/Miles%20Davis.jpg. Game on! :p . |
mwa, wel grappig soms
|
snoeiharde jazz?? die ken ik niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hmm.
Ik zal die plaat van coltrane eens gaan zoeken. Vandaag al halve dag miles davis' kind of blue opstaan. Jazz is fijn. |
Citaat:
John Coltrane is gaaf (y) Thelonious Monk is nog gaver, vooral live beelden van die gast. Die geven geniaal een nieuwe betekenis :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
geef mij maar maynard ferguson, snoeihard, en snoeihoog :cool: (y)
|
Jazzmatazz :D
|
Experimentele shizzle.
|
Thelonious Monk (Y). Heb hier een video liggen met live beelden van de man.
27 januari speelt Chameleon in Zoetermeer o.a. nummers van Miles Davis en Herbie Hancock: www.chameleon-band.tk |
Typisch trouwens dat je zo hamert op snoeiharde jazz en dan een foto van Miles plaatst:).
|
Citaat:
|
Maar als er een jazz-artiest is die symbool staat voor modale jazz, onderkoelde tonen en minimale solo's, dan is het wel Miles Davis.
|
verder, voor de mensen die opzoek zijn naar wat modernere jazz, twee uitstekende moderne jazz albums:
Dave Dougas - Freak In John Zorn - Electric Masada Miles Davis zou ik idd niet snoeihard willen noemen, hoewel zijn latere albums misschien iets minder rustig zijn.. |
Citaat:
Als je daar voor gaat zou ik toch andere dingen luisteren |
John Coltrane is trouwens ook geweldig idd.
Laatst nog Olé Coltrane van hem gekocht (met oa. Eric Dolphy), zeer goede cd. |
en anders tower of power wel......
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jazz Jamaica <33
|
Bedoelt ts niet gewoon bebop?
|
nee.
|
Ik ben op zoek naar een Jazzige drumbeat. Hoe kom ik daaraan?
|
:confused:
|
Ik wil een stuk drum hebben om mee te bassen en 't moet een beetje Jazz achtig zijn.
|
Citaat:
|
Oscar Peterson bitch. (y)
En Clark Terry's Mumbles (y) |
Citaat:
ik heb ooit eens op een trompet gespeeld die gemaakt was voor clark terry, dat lijkt een beetje op heiligschennis |
Citaat:
|
Niet snoeihard, wel tof.
-Keith Jarrett. |
hoe vet is The RH Factor live !
|
Citaat:
http://members.lycos.nl/aaaa111/Maynard%20Ferguson.JPG Deze onderste Cd mag er ook wel wezen, hij werd uit de band van Miles Davis gezet, vanwege zijn 'heftige' speelwijze. :evil: http://members.lycos.nl/aaaa111/Gary%20Thomas.JPG |
Wat ben jij toch een nerd, Cornel.
|
Citaat:
|
Het feit dat jij schijnbaar al je dagen doorbrengt met je digitale cameraatje fotootjes makend van al je fusionplaten, om die vervolgens op een internetforum te plaatsen.
|
Je hebt wel gelijk, maar terug on topic... Deze Miles Davis wordt beschouwd als een buitenbeentje, maar blazen wat hij op deze plaat doet.... (y)
Miles Davis ''aura'' 1989 (CBS) http://servercc.oakton.edu/~larry/mi...bia/aura2.jpeg In de Oor's pop encyclopedie (1992 editie) stond het volgende over deze plaat geschreven.... In 1989 wordt eindelijk door CBS (33) uitgebracht, de groots opgezette produktie die de Deen Palle Mikkelborg in '84 aan Miles wijdt. Volgens Davis zijn de banden jarenlang in de kluis van CBS blijven leggen, omdat CBS met deze muziek niet voor de dag durfde te komen. (33) blijkt een van de redenen te zijn waarom Davis na ruim 30 jaar trouwe dienst het contract met CBS verbreekt. (33) bevat beslist geen makkelijke muziek, maar kan na herhaaldelijk luisteren zeker imponeren. (y) En imponeren doet deze plaat zeker!! Davis is hier flink op dreef, met name op de nummers Red, Electric red en Orange (y) |
doe mij maar bands als new york ska jazz ensemble, rotterdam ska jazz foundation of roy paci & aretuska
ska jazz dus(y) |
Jamie Cullum!! <3 :bloos:
|
Chad Baker (y)
|
Citaat:
|
op sommige momenten is jazz errug fijn
|
Citaat:
|
Citaat:
Slotje. Henk Mul ! |
Iemand nog Jazz-tips?
Het enige wat ik nu ooit aan Jazz luister is Miles Davis en Oscar Peterson. |
|
Maynard Ferguson ken ik niet. Snoeihard klinkt cool. Snoehoog zeker niet.
Ik zal even checken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |