Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Mijn rug (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1040316)

aboe 11-12-2004 19:57

Mijn rug

Hey hey,

Ik had donderdag conditietraining op school. Na een oefening stond ik op en "ging ik door mn rug" ik kon helemaal niets meer. Het deed niet zon pijn als ik ontspande maar als mn rug aanspande verging ik van de pijn. Heb 2 dagen op bed gelegen. ( ik kon ook niet lopen) Vandaag weer gewoon gelopen en lang gezeten. Ik wilde de telefoon pakken en kreeg weer hetzelfde gevoel. Die steken! Ik kan mn nek niet draaien of naar beneden doen, dat voel ik heel goed op een plek in mn rug. Echt heel pijnlijk.
Zitten nu doet ook heel pijn :S

Weet iemand wat dit is? EN hoe dit over gaat? Dokterbezoek nodig?

Dank je wel

Liefs Aboe met een hele zere rug

Mara 12-12-2004 11:42

Ga naar de dokter. Misschien heb je iets verrekt en heb je gewoon rust nodig, maar het kan ook zijn dat je fysiotherapie nodig hebt (misschien beweeg je verkeerd waardoor dit komt). Even een afspraak maken dus, de dokter kan je meer vertellen!

ekki 12-12-2004 17:56

Ga inderdaad naar de dokter. Misschien is bedrust noodzakelijk, anders moet je juist bewegen denk ik.

Roos 12-12-2004 17:59

Ga naar de dokter!

Mijn zusje en ik hebben allebei precies hetzelfde gehad. We zijn allebei doorgestuurd naar een manueel therapeut (die 'kraakt' je rug, dat doet geen pijn maar hij maakt je wervels weer los), en we kregen ook oefeningen.
Verder heb ik geleerd om een betere houding aan te nemen, zodat je klachten voorkomt, en ik doe af en toe nog wat oefeningen om mn spieren wat sterker te maken :)

Flip! 15-12-2004 18:02

ik ben vorige week op een avond 2 keer door m'n rug gegaan. ik denk dat het lag aan het feit dat ik de hele dag al drug bezig was met breakdancen (schoolproject)

maar vandaag zat ik gewoon in de les, en ik ging weer door m'n rug :|

VLeinV 19-12-2004 22:49

ouch! Hier heb ik ook al sinds m`n 13e (ofzo) last van!

Ik werd toen eerst naar een fysiotherapeut gestuurd en later naar Cesar Therapie voor het aannemen van een betere houding. Ik merk dat ik met zwaar sjouwen het erg in m`n rug krijg en dan weet ik eigenlijk ook al dat ik binnenkort door m`n rug zal gaan.

Zelf zat ik er ook nog aan te denken om misschien nogmaals aan de dokter te vragen wat er verder aan gedaan kan worden. Het zou zonde zijn om al vroeg arbeidsongeschikt o.i.d. te raken!

Theseus 20-12-2004 12:42

Tijdens de repetitieperiode van een voorstelling waar ik in meespeelde ben ik ook een keer door mn rug gegaan. Moest van mn dansdocente gewoon rustig aan doen, niet meedansen, maar kijken en als het nog een keer zou gebeuren even langs de dokter gaan...

Daydream-ster 20-12-2004 14:19

Citaat:

VLeinV schreef op 19-12-2004 @ 23:49 :
ouch! Hier heb ik ook al sinds m`n 13e (ofzo) last van!

Ik werd toen eerst naar een fysiotherapeut gestuurd en later naar Cesar Therapie voor het aannemen van een betere houding. Ik merk dat ik met zwaar sjouwen het erg in m`n rug krijg en dan weet ik eigenlijk ook al dat ik binnenkort door m`n rug zal gaan.

Zelf zat ik er ook nog aan te denken om misschien nogmaals aan de dokter te vragen wat er verder aan gedaan kan worden. Het zou zonde zijn om al vroeg arbeidsongeschikt o.i.d. te raken!

same here..

Doktersbezoek, die kan je vast meer vertellen...

VLeinV 20-12-2004 16:09

ja, heb het nu ook al besloten.

Heb vanochtend gewerkt (ben alpha hulp bij de thuiszorg) en kan nu niet eens normaal meer lopen :s

Andijvie 20-12-2004 16:37

Je hebt twee dagen in bed gelegen zónder een dokter te raadplegen? Lijkt me absoluut tijd voor een dokter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.