![]() |
met lenzen bij de luchtmacht
ik ben dus nieuwsgierig of je met lenzen bij de luchtmacht kan
(afwijking is:-2.25), als piloot dan, en als dit niet mogelijk is, wat je dan wel kan worden met die afwijking en of je je ogen kan laten laseren(zodat je wel aangenomen word) alvast bedankt DG ik heb al op www.luchtmacht.nl gekeken maar heb er niks over kunnen vinden |
Je gen laten laseren...?http://smile.smilies.nl/1853.gif
|
Citaat:
OOOOOOOOOOgen |
schijnt dat je dan zeker geen piloot kan worden
bij de luchtmacht ook niet als je je ogen laat laseren aldus een klasgenoot |
ok dedankt voor de antwoorden
alleen jammer dat als je je ogen laat laseren, ook niet mag :( |
Citaat:
maar hij zei dat is volgens mij vanwege hoogte of g-krachten ofzo, weet ik niet meer precies ik zal het deze week nog even vragen |
Citaat:
Want je hoornvlies is dan dus dunner, en dat kan die druk niet aan. |
Als ze laseren, laseren ze toch niet je hoornvlies?!
Vraag het eens na bij de luchtmacht zelf. |
Ik dacht dat dat vroeger niet kon, maar tegenwoordig wel. Volgens mij mag je een bril dragen (en dus ook lenzen?) als je piloot bent.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waarbij je wel rekening moet houden met cilindrische afwijkingen, die tellen heel zwaar dat is bij normale pilotenopleiding heb ik zojuist gevonden |
ok nogmaals bedankt, tog wer een beetje hoop gekregen :)
ik ga t navragen denk, maar moet ik dan gewoon een mailtje sturen ofso? |
Als bril- of contactlenzendrager kan je geen piloot worden bij de luchtmacht, Chinook en Cougar uitgezonderd.
|
Mijn oom is Piloot bij KLM en draagt een bril dus het is iig niet zo dat je met een bril absoluut geen piloot mag worden.
|
bij klm enzo zal het vast wel mogen, maar bji de luchtmacht is het vrijwel zeker van niet
|
ok bedankt voor alle antwoorden, maar het ging mij voornamelijk om f16 piloot dus niet piloot op chartervluchten bij klm ofso,
maar als je je ogen laat laserten, mag je dan wel bij de lcuhtmacht als F-16 piloot? |
volgens mij nie, dan worden je ogen zwakker ofzo
maar je kan het beste gewoon luchtmacht bellen ofzo kan je daar altijd nog vragen |
ik heb net even op de site van de luchtmacht gekeken en ik kwam dit tegen:
Citaat:
Luchtmacht en ik denk dat 100% zonder hulpmiddelen ook geld zonder laseren dus zonder dat er iets mis is geweest met je ogen, maarja je kan voor de zekerheid iig nog naar ze bellen ofzo |
ok bedankt allemaal, ik ga even contact opnemen met de luchtmacht en zodra ik antwoord heb, laat ik het jullie weten (y)
|
ik zie hulpmiddelen toch meer als bril of lenzen, aangezien daar iets tijdens het vliegen mee mis kan gaan (kwijtraken, kapot)
een laserbehandeling zou dan wel mogen lijkt mij, is niet echt een hulpmiddel he. dan kun je nou juist 100% zien ZONDER hulpmiddelen.... |
laser mag niet want dan word je hoornvlies dunner ofzo... tenminste zoiets hoorde ik van men neef...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17. |