![]() |
In memoriam Rosa en Florijn
In memoriam Rosa en Florijn
Zijn hart smolt au-bain-Marie, toen hij haar voor 't eerste zag, flonkerende ogen van obsidiaan. Rosa, klein teer kasplantje, ze zond vloed heen en deed ellende wegebben Wonderschone Rosa, mooie bloem ze schikte zijn gevoel tot een lied en zijn hart deed instrumentaal Een geweldige romance, Rosa en Florijn, totdat stormachtig het tij werd gekeerd. Net zoals in een film kwam een rovende ridder ten tonele Robijn was zijn naam, zijn hart koud als steen. Het noodlot was hard voor Florijn toen zijn bloem werd gestolen bij nacht. Zonder haar was het leven niets waard -de liefde voor Rosa zat diep- en hij stak zich met 't zwaard. Maar wat hij niet wist was dat ergens, tussen de rododendrons, een jonkvrouwe liep. ------------------------------------------------------- Dit is weer geheel iets nieuws, kritiek is welkom! |
kvinnem echt heel erg tof
verhaaltjesgedichten vink leuk en heel wat anders ja, conclusie: uitstekend! :cool: |
verder nog iemand???
|
Citaat:
1e strofe vind ik leuk en echt 'weer is wat anders' (Y) :) niet echt kritiek op behalve dat je bij de 5e zin gauw 'zond vloed' aan elkaar leest. Maar das niet zo'n ramp. De 2e strofe is goed man ! "en zijn hart deed instrumentaal" is echt fantastisch :D. De 3e strofe wordt jammer genoeg wel wat minder, de komma in de 2e zin staat niet echt lekker daar, de 3e en 4e zinnen zijn ook net echt mooi vind ik, maar de 5e maakt dat zobeetje weer goed. De 4e strofe loopt lekker door en is gewoon mooi :) maar volgens mij zijn de "-" overbodig, maar daar heb ik geen verstand van ^^. En tenslote, de laaste strofe: een mooi einde, al heb ik geen flauw idee wat een 'rododendrons' is (een soort struikachtige planten hoor ik net van jouw ^^). Ik vind 'em echt mooi !! |
Eerste strofe is vooral erg mooi, daarna doet het me niet zo veel.
Dit Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ps: is overstelpen nou niet een beeetje overdreven ? |
Citaat:
Andere mensen doen het ook, vind ik sowieso het meest slechte argument ooit (nummer 1 in mijn lijst van drogredenen). Uppen is irritant en niet toegestaan, zolang ik hier al rondhang. (autoriteitsargument ik weeeeeet). Ik geef toe dat de laatste tjid wij er misschien niet zo veel aan gedaan hebben, maar uppen moet geen trend worden, dan moeten we weer ouderwets topics gaan sluiten en verwijderen... |
ik wil al heel lang erg graag 'kettingreactie' uppen.. maar ik durf niezo goed.... :rolleyes:
aan de andere kant wel erg zonde als zo'n leuke topic ineens verloren gaat.... het was mn favourietje :( |
ik vind m gaaf :)
de stijl is erg leuk en toen ik zag dat je 15 was verwonderde ik me over je stijl niet om neerbuigend te doen ofzo maar toen ik 15 was kwam het niet eens in mn hoofd op om in zo'n stijl te gaan dichten. :cool:! |
Citaat:
|
Citaat:
ik weet niet of ik deze stijl nog lang behoud, maar tot nu toe vind ik hem wel lekker :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24. |