Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Hee Jeroen tekent ook nog wel eens wat :) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=104076)

Not for Sale 25-05-2002 06:43

Hee Jeroen tekent ook nog wel eens wat :)

Lang geleden dat ik een non-PS iets liet zien maar mensen ik doe het wel :) Kep geen scanner :(

Maar eh.. Jullie zouden me dolgelukkig maken als jullie kunnen zien wie het voor moet stellen :)

http://www.endoria.net/upload/index.php/1399932202

Not for Sale 25-05-2002 06:47

ik bedenk me net dat het waarschijnlijk de allereerste keer is dat ik iets figuratiefs post op K&L :o

Anyway, hier is de met PS ingekleurde versie, en dat is óók al de eerste keer dat ik zoiets doe dus wees aub mild met uw kritiek :D

http://www.endoria.net/upload/index.php/1212922150

het origineel komt nog :o maar pas nadat er geraden is :D

Jeroen

Horror Kitty 25-05-2002 08:12

is t die elf, Legolas ossow.. uit Lord of the Rings..

hij lijkt wel, maar kvin op sommige plekken de verhoudingen niet echt kloppen..

Not for Sale 25-05-2002 08:22

Citaat:

wallflower schreef:
is t die elf, Legolas ossow.. uit Lord of the Rings..

hij lijkt wel, maar kvin op sommige plekken de verhoudingen niet echt kloppen..

*joepie hoi ja* Tis Legolas. Missie geslaagd.
Hij is idd een beetje te bol, te dikkig uitgevallen. Kijk maar naar het origineel hij heeft een best wel ingevallen gezicht.
wat denk je trouwens, is ie af? Of moet ie nog bijgewerkt en/of ee achtergrond?

http://www.endoria.net/upload/index.php/1249583189

GeritoDM 25-05-2002 11:00

Hijs wel cool :) Alleen dr kloppen idd een aantal dingen niet:

Het achterhoofd is te lang/puntig. Een hoofd bestaat uit een bol met een halve ei als kaak ed dr onder. De bovenkant is helemaal bol (zelfs bij elven ;)).

Het haar aan de voorkant is te plat. Het haar ligt altijd op je hoofd, ipv in je hoofdhuid zeg maar. Het snijdt er hier zelfs in lijkt wel. Je kan het beste haar goed tekenen, door eerst de schedel te tekenen en dan het haar een stukje drboven eroverheen. :)

De ogen zijn te groot. (Alles is te... lijkt wel :D) Als je naar de foto kijkt zie je dat Legolas nogal ingevallen en kleine ogen heeft. Zijn pupil is al helemaal klein vergeleken met de jouwe. Er mist ook een hoop schaduw rondom de ogen.

Ennuh... het oor klopt niet helemaal. Als je naar de foto kijkt, zie je dat zn oor op dezelfde hoogte als zn ogen zit (net als bij alle mensen) maar bij jou steekt ie dr ruim boven uit.

Mja verder is alles wat egaal en leeg, misschien moet je wat meer schaduw gebruiken, zodat alles wat meer invulling krijgt.

Ik hoop dat je hier wat mee kan :) Je kan best zien dat ut Legolas is, das wel leuk. En je moet niet denken dat ik em niet mooi vind omdat ik zoveel kritiek heb, want dat heeft er niet heel erg veel mee te maken. :)

Queen Klazina Wok 25-05-2002 11:04

het is duidelijk dat het legolas is hoor :) mooi!

ssjpan 25-05-2002 14:33

hij lijkt wel, want ik zag meteen wie het was

Not for Sale 25-05-2002 14:38

Citaat:

Gerito_Di_Mare schreef:
....Uitgebreide kritiek ... :)

Ik hoop dat je hier wat mee kan :) Je kan best zien dat ut Legolas is, das wel leuk. En je moet niet denken dat ik em niet mooi vind omdat ik zoveel kritiek heb, want dat heeft er niet heel erg veel mee te maken. :)

Ok, (y) , ik weet dat je dat altijd doet en ik kan het wel waarderen :).

Je hebt beslist gelijk over zijn achterhoofd. Zijn haar, hmm, ik heb het idee dat dat voor het grootste deel goed is, alleen dat stukje linksbovenin (zie plaatje) is naar mijn gevoel raar

http://www.endoria.net/upload/index.php/2274743710

Ik vond dat een elf een scherpe, heldere blik moest hebben en toen had ie ineens veel te grote ogen :o ;)
Er mist een hoop schaduw rond zijn ogen? Veel mensen zeiden 'oei wat heeft ie een hoop donker om zijn ogen.. Of bedoel je zeg maar onder zijn ogen?
Het oor, je hebt vast gelijk, ik vind het niet zo lelijk, de nek is veel erger :)

Maar ik zal nog eens over je kritiek nadenken, ik wil weer wat vaker realistisch gaan tekenen. Thanks anyway

Jeroen

Arwyn 25-05-2002 19:16

Je kunt wel duidelijk zien dat ut Leg is hoor (behalve de mensen die LotR nooit gezien hebben natuurlijk...)
Maaruh... ff een vraagje... hoe zet je dat plaatje zo op de site???
Ik heb nl ook een tekening van Leg gemaakt en vraag me af wat jullie er van vinden, maar ik weet niet hoe ik um hierop moet zetten...

GeritoDM 25-05-2002 21:44

Citaat:

Arwyn schreef:
Je kunt wel duidelijk zien dat ut Leg is hoor (behalve de mensen die LotR nooit gezien hebben natuurlijk...)
Maaruh... ff een vraagje... hoe zet je dat plaatje zo op de site???
Ik heb nl ook een tekening van Leg gemaakt en vraag me af wat jullie er van vinden, maar ik weet niet hoe ik um hierop moet zetten...

Je moet dat plaatje eerst scannen ;) en dan opslaan als een .jpg bestand (niet te groot... astie een breedte van 500 heeft pastie precies hier zonder dat je heoft te scrollen). Dan ga je naar http://www.endoria.net/upload en druk op je bladeren en je selecteert je tekening. Dan klik je op Bestand uploaden oid en dan verschijnt er na een tijdje links een link, die moet je kopieren. Vervolgens druk je hier op de IMG-knop en zet je in het verschijnende venstertje de link van plaatje. Da wassut. (btje uitgebreid geloof ik, maar ik ben niet zow goed in iets beknopt zeggen :D)

Arwyn 26-05-2002 12:08

Citaat:

Gerito_Di_Mare schreef:

Je moet dat plaatje eerst scannen ;) en dan opslaan als een .jpg bestand (niet te groot... astie een breedte van 500 heeft pastie precies hier zonder dat je heoft te scrollen). Dan ga je naar http://www.endoria.net/upload en druk op je bladeren en je selecteert je tekening. Dan klik je op Bestand uploaden oid en dan verschijnt er na een tijdje links een link, die moet je kopieren. Vervolgens druk je hier op de IMG-knop en zet je in het verschijnende venstertje de link van plaatje. Da wassut. (btje uitgebreid geloof ik, maar ik ben niet zow goed in iets beknopt zeggen :D)

Thanx, ik zal ut gelijk ff proberen.

Arwyn 26-05-2002 12:11

http://www.endoria.net/upload/index.php/3071087460

Nou, dit is dus mijn tekening van Legolas.
De linkerkant is nogal mislukt, maar verder is-ie toch wel een beetje goed??? Hij is trouwes wel een beetje klein...
Maybe dat ik 'm later nog wat groter hierop kan zetten...

Bluesummers 26-05-2002 12:15

k vin de neus een tikkie groot, en het linkeroog is heel erg vaag.. zn mond vin k ook wat raar, te dikke lippen denk k.. verder issie wel aardig.. owja: je handtekening staat aan de verkeerde kant :p

Arwyn 26-05-2002 12:31

Citaat:

Bluesummers schreef:
k vin de neus een tikkie groot, en het linkeroog is heel erg vaag.. zn mond vin k ook wat raar, te dikke lippen denk k.. verder issie wel aardig.. owja: je handtekening staat aan de verkeerde kant :p
Thanx, wat je hier voor commentaar hebt staan vond ik zef ook al... Behalve dat van m'n handtekening ;) Aan de linkerkant was nog ruimte dus heb ik 'm daar maar neergezet...

Not for Sale 26-05-2002 19:42

Arwyn, op zich wel geinig gedaan, vooral 't oor ('mijn' oor is slechter :) ) Maar zijn neus en kin zijn veel te lang en dat oog.. die lijn is wel erg hoor.. hijp een hele harde mep op zn hoofd gehad ;)

Ik heb mijn naam ook links staan hoor, wat nou verkeerde kant :p

Maarre.. keek ff op je cu2, en wie & waar speelt Elijah Woods dan in Deep Impact :confused: ??

stroopwafel 26-05-2002 20:36

Citaat:

Gerito_Di_Mare schreef:
Hijs wel cool :) Alleen dr kloppen idd een aantal dingen niet:

Het achterhoofd is te lang/puntig. Een hoofd bestaat uit een bol met een halve ei als kaak ed dr onder. De bovenkant is helemaal bol (zelfs bij elven ;)).

Het haar aan de voorkant is te plat. Het haar ligt altijd op je hoofd, ipv in je hoofdhuid zeg maar. Het snijdt er hier zelfs in lijkt wel. Je kan het beste haar goed tekenen, door eerst de schedel te tekenen en dan het haar een stukje drboven eroverheen. :)

De ogen zijn te groot. (Alles is te... lijkt wel :D) Als je naar de foto kijkt zie je dat Legolas nogal ingevallen en kleine ogen heeft. Zijn pupil is al helemaal klein vergeleken met de jouwe. Er mist ook een hoop schaduw rondom de ogen.

Ennuh... het oor klopt niet helemaal. Als je naar de foto kijkt, zie je dat zn oor op dezelfde hoogte als zn ogen zit (net als bij alle mensen) maar bij jou steekt ie dr ruim boven uit.

Mja verder is alles wat egaal en leeg, misschien moet je wat meer schaduw gebruiken, zodat alles wat meer invulling krijgt.

eigenlijk d8 ik niet dat hier nog iets bij kwam maar:
schouders+neus zijn te recht :) en de schaduw is heel verdeeld
(je ziet wel meteen dat het Legolas is ;))

ff over de tek. van Arwyn:

lippen is nix :) de ogen staan iets te ver naar achteren d8 ik zo
de tek. is over het algemeen gewoon beetje simpel :)

Herbz 27-05-2002 10:47

Ik zeg het nogmaals, zijn nek is te dik.
Het lichaam is ook een tikkeltje lomp uitgevallen, maar hij lijkt wel.

Arwyn 27-05-2002 16:11

Citaat:

Coolkast schreef:
Arwyn, op zich wel geinig gedaan, vooral 't oor ('mijn' oor is slechter :) ) Maar zijn neus en kin zijn veel te lang en dat oog.. die lijn is wel erg hoor.. hijp een hele harde mep op zn hoofd gehad ;)

Ik heb mijn naam ook links staan hoor, wat nou verkeerde kant :p

Maarre.. keek ff op je cu2, en wie & waar speelt Elijah Woods dan in Deep Impact :confused: ??

Elijah speelt Leo Biederman, die jongen die die meteoriet ontekt die de wereld gaat vernietigen (spanning en sensatie)
En die hele linkerkant is volges mij behoorlijk mislukt dus daar ben ik het wel mee eens ;)

Ff aan stroopwafel, ben het er wel mee eens hoor maar ik heb 'm lekker nagetekend en zo stond ut op ut plaatje... (de ogen en zo dan he, de lippen bv wouden voor geen meter lukken en heb ik dus maar zo gelaten...)

Not for Sale 29-05-2002 09:33

hm waarom doen de links het nie meer? :(

cltcl 31-05-2002 14:31

wie er wordt bedoelt??? das moeilijk hoor. een kruisje???
ja goed??? JIPPIE!!!

ShadowLady 04-06-2002 19:58

Citaat:

Coolkast schreef:
hm waarom doen de links het nie meer? :(
omdat endoria dermee gekapt is

Arwyn 06-06-2002 19:19

Citaat:

ShadowLady schreef:

Grrr........

Arwyn 06-06-2002 19:20

Citaat:

ShadowLady schreef:

Grrr........

Maarruh... via waar moeten we ut d'r nu opzetten dan???

ShadowLady 06-06-2002 19:25

ik? Voor K&L alleen kan dat wel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.