![]() |
winderigheid
Echt lastig, :bloos:
ik heb er nu al vanaf juli ofzo last van, maar vooral s'ochtends en s'avonds.... en daarbij maakt men buik dan nog geluid :( echt irritant, vooral als je bij vrienden bent of op school. Dan hou je dat in , krijg je buikpijn, begint je buik nog meer lawaai te maken ... :mad: Hoe verhelp je dit ??? |
gwoon zachtjes laten gaan.. en hopen dattie nie ruikt :D
|
Mja, het kan komen door wat je eet, of doordat je te gulzig/snel eet. Daar kan je eens op letten.
En verder, je kan even naar de wc gaan, dan hoeven anderen het niet te merken :) |
niet inhouden :D
|
Idd gewoon volle kracht vooruit en blazen met die hap!
Niks beter dan een lekkere scheet op de vroege ochtend |
Oja, je moet je vooral niet schamen voor de stank en ik kan het weten want vooral in het weekend stinkt de hele bovenverdieping van ons huis naar rotte inktvisbal ofzo.
Mn moeder is er neit zo blij mee maar als je ze uitlegt dat het echt niet anders kan hebben ze er wel begrip voor en blijven ze gewoon beneden |
Citaat:
|
naar de wc ermee (y)
|
jah wel "naar de WC ermee", dat was mijn oplossing ook ja, maar euh na een tijd kreeg ik de opmerking : "jij moet wel veel naar de WC he..." dus probeer ik dit te minimaliseren
nu ja stinken doen ze niet, soms wel soms niet, maar ik wil het risico niet nemen. Het is vooral in de klas hé, waar het stil is. Ik zit dan te schuifelen tot en met, waardoor ze ookal vinden dat ik een zenuwpees ben :rolleyes: Maar dit is echtechtecht irritant hoor Welke slechte eetgewoontes zouden dit veroorzaken?? Kan het ook van zenuwachtigheid? enneuh ik heb er iets tegen als mensen vollenbak scheten laten of als het ergens naar scheet ruikt dus ....... ik vind dit vrij onbeleefd. Ik wil daarom ook niet onbeleefd zijn. |
maar nu even serieus
wat kan ik doen om dit te verhelpen ? eetgewoontes ? medicatie? wat?? |
Nou, ik weet alleen dat vegetariërs er meer last van hebben.
|
Citaat:
't Kan ook zijn dat je te gulzig eet, en daarmee lucht naar binnen hapt, probeer dus rustig en goed te kauwen. Verder gewoon gezond eten, niet te vet en drink niet teveel alcohol. Dan moet het wel goed kopen. Je hebt waarschijnlijk ook wel tabletjes tegen winderigheid, misschien kan je daar eens naar op zoek gaan. (Ik heb het gevoel dat Okugest van VSM wel zal helpen, je kan het altijd proberen.) |
ik laat een scheet.. en dan zeg ik.. gadverdamme en geef ik iemand anders de schuld :p (y)
|
Je kan ook eens proberen een paar dagen geen zuivel te eten, bij sommige mensen ligt het daar aan.
Norrit helpt ook goed geloof ik (ooit gelezen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb er ook een tijd last van gehad, maar altijd na het avondeten. Het kwam bij mij door te snel eten. Het is heel moeilijk om daar op te letten want vaak at ik nog sneller dan iedereen ook al leek het voor mij langzamer. Maar inderdaad zuivel is er ook echt niet goed voor. Wij hebben ook een boek waar in staat wat je het best wel en niet kan eten met winderigheid dus dat moet ergens op de kop te tikken zijn.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16. |