![]() |
weinig lucht
heb nu al 2 weken last van vrij weinig lucht.
gister had ik gewerkt in een dorp ongeveer 10 kilometer van ons vandaan en tijdens het fietsen moest ik best lucht happen. ook tijdens het eten, zit snel vol en moet echt happen om lucht te hebben. ik heb astma gehad (heb er nog wel medicijnen voor) maar dit lijkt er totaal niet op en ook de medicijnen helpen niet. weet iemand wat het kan zijn? of heeft iemand wel eens het zelfde gehad? en ja ga naar de dokter maar vroeg me gewoon af of iemand het herkende |
Ik heb de afgelopen 3 weken in bed gelegen omdat ik last had van bronchitus. Misschien heb jij last van een lichte vorm ervan ofzo. Of heb je wel eens last gehad van hyperventilatie? Kan het ook zijn namelijk. Dat zou wel verklaren waarom je medicijnen niet werken.
Conclusie: toch maar s bij de dokter langsgaan. |
hyperventilatie heb ik niet en bronchitus zou nog kunnen
maar zoals ik zei ik ga naar de dok de afspraak staat bijna.. |
(Zware) verkoudheid (gehad)? Ik heb zelf ook licht astma maar ik heb er geen medicijnen voor en als ik dan verkouden ben merk ik dat ik veel meer last heb van mijn astma en ook helemaal vol zit met slijm en het soms vreselijk benauwd heb en ook echt naar lucht moet happen en de halve dag loop te rochelen om lucht binnen te krijgen. Echt heel vervelend maar bij mij gaat het meestal al weer een stuk beter als ik niet zo verkouden ben.
|
nope niet verkouden of verkouden geweest
ook niet bij een allergie bom geweest ofzo |
ik heb een allergie die bij astma hoort waar die klachten ook bijhoren.
ik kan niet tegen warmte en kou wisselingen waardoor ik het dus op de fiets moeilijk krijg bijvoorbeeld ook soms bij eten omdat dat ook verschillende temperaturen zijn misschien heb jij dat ook |
.
|
Citaat:
|
Citaat:
net zoals dat bv sommige mensen allergische reacties krijgen bij huisstofmijt , dat kan dan wel bij astma horen maar lang niet alle astmapatienten hebben daar last van. |
Citaat:
|
Citaat:
daarbij hoeft de TS hier niet al heel lang last van hoeven hebben omdat zoiets ook ineens op kan komen zetten, net zoals astma zelf of chronische bronchitis |
Ik heb er sinds ongeveer 3 jaar ook last van. Bij plotselinge temperatuursverschillen, als het bijvoorbeeld.. zoals gisterochtend.. als het heel koud is buiten, en ik op de fiets zit. Dan krijg ik het echt benauwd... Je kan er niet zoveel aan doen volgens mij... En dat eten kan natuurlijk ook met het temperatuursverschil te maken hebben.
|
ik heb afgelopen jaar ook plotselinge benauwdheid gekregen. Dat je idd naar lucht moet happen om het idee te krijgen dat je zuurstof binnenkrijgt. Bij mij was het stress. Ben naar een haptonoom gestuurd om weer "buikademhaling" te krijgen (door de stress zat mijn ademhaling heel hoog)
Daarna is het weer een hele tijd goed gegaan. tBegint nu weer een beetje terug te komen, maar zit ook in een drukke en stressvolle tijd (ben aan het afstuderen, bijna klaar met m'n scriptie) dus ik weet nu wel waar het aan ligt. Probeer gewoon mijn oefeningen te doen, en hopen dat het zo weer overgaat. |
Citaat:
|
ik heb dat de laatste tijd ook wel vaak..
maar het is geen astma ofzo denk ik het is vaak savonds vlak voor dat ik naar bed ga of als ik al op bed lig :s mijn moeder had dit vroeger ook maar zij had ook geen astma of iets |
k heb astmatische bronchitis..
soms met het sporten dan heb ik het ook zo benauwd dat ik niet goed mee kan.. en van ventolin word ik heel slap.. Koffie helpt redelijk, hoe gek dat ook klinkt |
De klachten die je hebt zijn vrij algemeen. Een gevoel van weinig lucht kan vanalles zijn. Het beste is denk ik naar de arts te gaan (wat je al doet, goed!) en hem uit te laten zoeken wat er met je aan de hand is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53. |