![]() |
nacht 24-25 dec feestdag?
ik moet vrijdag 24 december draaien (werken dus) van 0.00 tot 4.00, maar ik vraag me nou af of dit nou een feestdag is en ik dus recht heb op minimaal 200% loon??
|
Das een twijfelgeval. Ik vind Kerstavond wel een feestdag en je zou kunnen zeggen dat het om twaalf uur 25 dec is maar wellicht vindt je baas van niet.
|
Je moet op 25 december van 0-4 werken. Toch?
Technisch gezien hoor je voor de 25e betaald te krijgen. Als hij vindt dat het nog steeds bij de 24e hoort, is het dus nog kerstavond :) |
kerstavond is geen algemeen erkende feestdag, maaaaaar
jij werkt van 0.00 tot 4.00 dus je werkt eigelijk op 25 december en niet 24 december dus dan is het wel een feestdag (y) en trouwens je baas heeft niet te bepalen welke dag het is want het is een feit dat elke dag om 0.00 begint dus je werkt op 25 december anders zou iedereen gaan bepalen welke dag het zou zijn dus ik weet 99% zeker dat je baas het moet tellen als een feestdag omdat het ook een feestdag is (y) |
thnx voor de reacties maar nou hoor ik weer dat het wel een feestdag is maar doordat ik geen vast contract heb daar dat ze me niets verplicht zijn :confused:
het is trouwens wel wit, moet iedere keer als ik gedraaid heb zon blauw/geel formuliertje invullen en krijg ik het geld cash, geen idee hoe dat heet, loondienst? hoeveel procent hoor je trouwens op een feestdag te krijgen? (ik draai ook op O&N en dan krijg ik 300%) |
volgens mij het zelfde als op een zondag maar dat weet ik niet zeker
|
feestdagen is zelfde als zondag dus dubbel meestal
|
Ze zijn je niet verplicht om je werk te geven op feestdagen als je geen vast contract hebt, maar als je via een uitzendbureau werkt (ik neem aan van wel) heb je toch recht op zoveel procent extra.
Als je zwart werkt trouwens niet. |
Citaat:
maar conclusie is dus doordat ik geen contract heb daar ik er geen recht op heb toch? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat betreft het dubbel betalen: mijn vriend werkt ook weleens op zondagen en dan krijgt hij ook niet dubbel betaald. Hij krijgt wel extra (een stuk of wat procent), maar zeker niet dubbel. En dat is geheel volgens norm geloof ik. |
Citaat:
In de SupermarktCAO is het iig 100% extra grtz ivo |
Wij krijgen 200% op de 25ste en 26ste, de 24ste telt niet geloof ik.. maargoed officieel werk jij dan de 25ste, maar als je geen contract iets hebt, kunnen ze idd doen wat ze willen..
|
Nederland kent nationale, algemeen erkende, christelijke en regionale feestdagen. Koninginnedag 2005 is een nationale feestdag. Of u vrij heeft op deze dagen hangt te allen tijde af van de afspraken die tussen werkgevers en werknemers zijn gemaakt - in de CAO of in uw arbeidsovereenkomst. Wilt u weten of u op een bepaalde feestdag vrij bent, informeer dan bij uw werkgever.
Nationale Feestdagen: 30 april: Koninginnedag (valt deze datum op een zondag, dan wordt het feest gevierd op de voorgaande zaterdag); 5 mei: Bevrijdingsdag. Algemeen erkende feestdagen: Nieuwjaarsdag: 1 januari Goede Vrijdag (is gelijkgesteld met een erkende feestdag) Tweede Paasdag (data vindt u onder de link 'Data christelijke feestdagen') Hemelvaartsdag (data vindt u onder de link 'Data christelijke feestdagen') Tweede Pinksterdag (data vindt u onder de link 'Data christelijke feestdagen') Beide kerstdagen (data vindt u onder de link 'Data christelijke feestdagen') bron: overheid.nl jouw dag valt er dus niet onder, ook al is het strikt genomen op de 25e, toch geef je op dat je de 24e gewerkt hebt. maar zelfs als, dan nog heb je geen wettelijk recht op een toeslag; dat moet in je cao of contract staan maar die heb je niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |