![]() |
Alleen, met al mijn vrienden
Wanneer ik opsta zie ik bomen
nevel laat zijn sporen achter - verbergt zich langzaam in de morgen Ik bevond me tussen ritmes van de vroege-vogels dans ergens tussen laag en hoog... Gaf ik mijn ziel, mijn hele leven! toch liep ik over natte sneeuw, Riep "Fortuna!" in een leegte die (n)iemand zó graag vullen wou Nu zit ik hier alleen, verbannen achtergelaten met al mijn vrienden. Ik weet niet, die 4e strofe is probeersel maar kan ik weghalen, en ik twijfelde bij de laatste strofe tussen datgene hierboven en gewoon "Ik zit hier alleen met al mijn vrienden." Beetje hulpeloos om te roepen: "wat moet ik doen?!" maar daar komt het wel op neer. |
Die laatste strofe loopt inderdaad niet zo. Ik weet eigenlijk niet wat je eraan zou moeten veranderen. Ik denk niet dat je hem weg moet halen, maar misschien naar andere woorden moet zoeken.
|
Op zich vind ik het een gaaf gedicht, zit een mooie lading in.
Maar wel wat kritiek natuurlijk, want we zijn geen breiclubje; Ik vind de vierde strofe wel leuk, maar hij valt totaal uit de toon bij de rest van het gedicht. Zou ik toch weg laten eigelijk. De laatste strofe vind ik dan weer wel lekker in het ritme. Ik zou niet terugvallen op één zin in ieder geval. "Ik zit hier alleen met al mijn vrienden" is sowieso een beetje een afgezaagde term. De ( n ) tussen haakjes is een leuk grapje op papier, maar het voorkomt dat je lekker in het gedicht geraakt. Je leest namelijk automatisch eerst weer terug, met/zonder de n. Enne, als je er de vroege-vogeltjes dans van had gemaakt, dan had ik het helemaal geweldig gevonden :p |
4e strofe loopt idd niet zo lekker, daar moet wel wat aan worden verandert, als je die stijl gebruikt (2 woorden per zin) moet je, vind ik, proberen om met die 2 woorden zoveel mogelijk te zeggen en een soort 'pauze' na elke zin (maar in een ander gedicht is het weer juist 'het mooiste' om het door te laten lopen ^^). De rest van het gedicht vind ik mooi en 'weer is wat anders', vooral eerste 2 strofes vind ik erg mooi (Y).
|
Zowat iedereen heeft commentaar geschreven over die magische 4e strofe, goed, die is nu weg :P
De ( n ) houd ik denk ik maar gewoon zo, vond ik zelf leuk, maar wat jij zegt is ook waar, bij nader inzien :bloos: Bedankt voor de reacties, allemaal :) |
Citaat:
Ik vind de titel trouwens erg leuk staan ^^. |
Bedankt, maar ik was toch eigenlijk stiekempjes al van plan het wegtehalen :evil:
Nogmaals dank :) |
Ik dacht al: huh er zijn toch maar vier strofes? :confused:
:o Maar ja goed. Ik vind je gedicht mooi. Mooie beschrijvingen; ik 'voel' als het ware de sfeer zoals je die beschrijft. Gaf ik mijn ziel, mijn hele leven! toch liep ik over natte sneeuw, Riep "Fortuna!" in een leegte die (n)iemand zó graag vullen wou vind ik de mooiste strofe. leven - leegte klinkt op de een of andere manier heel leuk. :) Wat ik wel jammer vind, is het einde. Ik vind 'Alleen met al mijn vrienden' een beetje een afgezaagde uitdrukking, iets wat ik al te vaak heb gehoord. Kan ook wel aan mij liggen; in ieder geval wordt dat bij ons in de buurt nogal vaak gebruikt. Daarom is het einde voor mij niet bijzonder en dat is erg jammer, omdat de rest van je gedicht zo goed is. Wat je einde overigens wel weer leuk(er) maakt, is die ( n ) in de derde strofe. :) |
Dank, dank, dank. :)
Maar heb je dan suggesties om, datgene wat ik er van gemaakt heb (laatste strofe) te veranderen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31. |