![]() |
Gaat het ooit voorbij
Donker in een heldere nacht
Is als verdriet, In de felle zon Is het dit? Gevangen In mijn eigen gedachten Moeilijk te begrijpen waarom? Jij en ik Het doet verdomme pijn Al die vragen Gaat het ooit voorbij? Reacties, opmerkingen, verbeteringen zijn welkom :) |
Ik vind het geheel een beetje stroefjes overkomen, door de korte zinnen. Soms zijn korte zinnen juist krachtiger, maar hier zou ik toch een beetje uitwijden over je gevoellens.
Ik ben ook niet zo'n fan van krachttermen in een gedicht. Godverdomme voegt namelijk niets toe aan de omschrijvingen of iets dergelijks. Ik zou proberen mijn woorden kracht bij te zetten met juist mooie woorden, ipv van banale termen. Wel een heel herkenbaar gedicht :) |
In de eerste trofe is het nogal vaag wat je bedoelt, gelukkig wordt ddat wel duidelijk aan het eind van het gedicht. En ik denk, zoals mijn voorganger, dat het woord godverdomme, hoe het nu is gebruikt, niets toevoegt aan het gedicht.
|
Bedankt voor jullie reacties!!
Mja ik zat even met gedachten in mijn hoofd en moest die kwijt. Dit is de eerste keer dat ik niet probeerde te rijmen in een gedicht en vond het het wel waard om te kijken wat jullie ervan vonden. Wat betreft het woordje "verdomme" (niet godverdomme) dat is iets wat ik gebruik als verwijtend.. Niet om te schelden, moeilijk uit te leggen maar dat zeg/schrijf ik zonder bij na te denken :) |
Citaat:
|
die vragen zijn vrij amateuristisch
vermijd ze |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |