![]() |
kan een ijsbeer op één poot staan...
ik denk van niet maar andere mensen denken van wel... wat denk jij
het lijkt mij dat ie daar te zwaar voor is |
Citaat:
Waarom wil je dat weten? ps. Ik denk van wel. |
Citaat:
|
pffft, als hij lang oefent vast wel. alle objecten hebben een zwaartepunt dat boven het oppervlak dat de grond raakt kan worden gebracht. Ik denk wel dat de poot in kwestie het zal houden eigenlijk. Zo'n beest kan met vier poten lopen en rennen etc, dus alleen maar het gewicht dragen moet met een poot toch lukken.
|
ja maar zouden ze het kunnen zonder gelijk om te vallen, zonder dat je het ze gaat aanleren ??
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat ie dat niet kan, een ijsbeer is niet gebouwd om op twee poten te lopen, dus op 1 red ie helemaa niet |
Misschien houdt ie zich in evenwicht met zijn staart.
|
Ja, als een ijsbeer in volle harmonie is met lichaam, geest, ziel en omgeving is niets onmogelijk. :)
|
De oppervlakte van een ijsbeerpoot is groter dan nul, dus het kan. Of de ijsbeer vrijwillig in deze positie blijft staan, daarentegen, betwijfel ik ten zeerste.
|
Citaat:
Ontopic: wat Meph zei dus, het zal vast kunnen, maar of je die beer zover krijgt.. |
Waarom nou weer per se een poot en niet gewoon een hetero ?
Enfin, ja, dat kan een ijsbeer (afhankelijk van je definitie van staan). |
ik denk van wel maar waarom zou een ijsbeer dat in vredesnaam doen??? :confused: :confused:
|
Om te overleven op een 10 bij 10 cm stuk ijsschots in kokende lava ?
|
Citaat:
|
staan kan denk ik wel
lopen niet Ik denk dat een ijsbeer wel even op één been kan staan. Ik denk dit omdat (ijs)beren als ze hun prooi aanvallen ook op 2 benen staan. Doordat ze op 2 benen kunnen staan, waarom dan niet op één been, ik zie het probleem niet. |
Daarnaast, als je ze met een hijskraan oppakt en op een been zet, blijven ze vast even staan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die ijsbeer weet niks van natuurkundige wetten - laat hem lekker in de waan dat hij zichzelf redt door op een poot te staan.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
http://www.ngo.grida.no/wwfap/polarb...g-standing.jpg
Ik denk het wel, ja. |
Citaat:
|
Neemt niet weg dat uit natuurkundige principes eenvoudig volgt dat een ijsbeer wel op één poot moet kunnen staan.
|
zeker weten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een stomme vraag. Vragen zijn niet vaak stom, maar dit is er toch echt een.
|
Ja, hij staat in mijn plaatje nog op 2 poten, maar hij staat wel rechtop. Zijn gewicht ligt dus recht boven zijn poten en hij hoeft er maar 1 op te tillen. Of hij het lang vol zal houden is niet de vraag.
Beren in het circus kunnen het overigens ook, en die zijn anatomisch gezien weinig verschillend van ijsberen. |
Citaat:
|
ja, een ijsbeer kan op 1 poot staan. kun jij toch ook ?
|
Als een ijsbeer z'n zwaartepunt boven die ene poot heeft, kan hij op 1 poot staan. Dat hem daarvoor de intellegentie voor ontbreekt evenals het vernuf is geen argument. Hij kan het wel, desnoods met menselijke hulp
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wáár hou je je mee bezig?????
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk van wel, maar niet zonder aanleren
|
ik zag laatst circus op tv en daar kon een zeeleeuw op 1 voorpoot staan. Zag er best breakdance uit :)
|
Ja, maar vast niet zo lang ofzo, maar beren kunnen het ook , dus waarom ijsberen niet. In van die arme landen worden van die beren getraint te dansen door ze op hete kolen te zetten, misschien dat die beren wel op 1 been kunnen staan:o
|
Citaat:
sorry, maar dat is ziek. |
ja, ik ook.
|
Citaat:
|
Zou 'ie dan ook kunnen hinkelen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |