![]() |
-voor hem-
Dansend ga ik door de straten
Muziek dreunt door mijn hoofd Ik denk niet aan hen die mij haten Want dat heb ik hem beloofd Toen hij zachtjes fluisterde Dat mijn lach hem deed genezen Hij keek of ik wel luisterde En dat heb ik nu bewezen Alleen voor jou zal ik stralen Als een zonovergoten dag En als je me komt halen Schenk ik je zelfs Mijn allermooiste glimlach |
;) leuk bedacht
|
Moaw, rijm is in de laatste strofe té geforceerd en het gedicht op zichzelf is gewoon simpel, niet indrukwekkend en het onderwerp is vrij cliché. Misschien zou je wat gebruik kunnen maken van je dichterlijke vrijheid en zinnen anders construeren, eens een gedicht proberen te maken zonder rijm.. Nouja, dit is gewoon niet geweldig, niet goed.
|
Ik vind vooral de laatste strofe mooi. :) De rest vind ik ook niet slecht, maar de rijm komt soms iets te gedwongen over en dan leest het niet zo fijn meer. Ik heb 't gevoel dat sommige zinnen er alleen zijn omdat het rijmde, dat is jammer.
|
Bedankt voor de comments.. :)
@limaon: Ik maak ook gedichten zonder rijm, maar niet elke dag :p En vaak gaan mijn gedichten over mn gevoelens, want dat kan ik het beste verwoorden... En dat komt wel eens cliche over, daar heb je gelijk in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |