![]() |
[systeem] Computer sluit niet meer af
Laptop van Targa, windows XP, volledig geupdate.
Virus vrij, spyware vrij, al een maand of drie. Het beeldscherm is vaak wat raar, maar om even die problemen buiten beschouwing te houden: als ik op de uitknop van m'n computer druk/'m handmatig via het startmenu afsluit reageert de computer niet. Hij weigert 'm af te sluiten en blijft dus gewoon aan. De enige manier is de uitknop 10 seconden ingedrukt houden, maar dat is niet echt goed voor de computer en hij verliest meteen wat gegevens natuurlijk. Iemand enig idee hoe het zou kunnen komen en wat ik eraan zou kunnen doen? Bekend probleem? Sorry als dit bij hardware thuis hoort, maar eigenlijk valt het er precies tussen omdat ik geen idee heb wat er aan de hand is. |
C:\Windows\System32\Shutdown.exe -s -t 0
in uitvoeren onder start, wat doet ie dan? |
lijkt mij idd ook software geval
je zegt dat hij 'm niet afsluit, maar als je via startmenu->shutdown(afsluiten) doet, gaat hij dan wel afsluiten (bezig met netwerk-verbindingen te sluiten) en geeft hij het bericht 'U kunt uw PC nu uitzetten'? of blijft hij hangen? Of doet hij helemaal niks meer nadat je de opdracht om uit te zetten hebt gegeven? |
Hij doet helemaal niets gewoon, hij geeft niet eens een gekraak-geluid van het bezig zijn. Laconiek dus zegmaar :o
Dat van grensgeval ga ik zo proberen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |