![]() |
wildplassen
Ik ben afgelopen zaterdag op zondag "gepakt" met wildplassen, dat is helemaal mijn eigen schuld en ik had het ook niet moeten doen (maarja als je moet dan moet je :D ) maar nu het volgende. De agent die mij staande hield vroeg om mijn legitimatie. Ik gaf hem mijn paspoort en hij schreef mijn gegevens over in een of ander boekje (geen bonnen boekje). Ook vroeg hij mijn adres. Ik heb hem dat gegeven, en hij zei dat het me 45 euro ging kosten en dat ik het binnenkort wel thuis kon verwachten (de boete).
Maar is dit de normale gang van zaken? want ik heb wel vaker een boete gekregen, maar toen kreeg ik zelf ook een deel ervan (dat gele papiertje)?? Want dat is toch het bewijs dat je die boete ook daadwerkelijk gekregen hebt? Weet iemand hier misschien iets meer over?? Is de boete nog wel geldig zonder dat ik dat gele papiertje heb?? |
Die gele papiertjes geven ze heel vaak niet af. Die bon krijg je wel :)
|
duur plasje
|
hehe jeps duur plasje ;)
vriend van me heeft een bon voor wildplassen gehad van 50 euro en daarboven op 25 euro voor zonder licht rijden, die kreeg hij speciaal omdat hij nogal brutaal was tegen de politie (tja STOM) Dus scheelt je toch 5 euro, en jah horo die bon komt vanzelf en is geldig |
Hehe, een vriend van me is ook BIJNA gepakt een paar weken geleden. Maar net toen hij wilde pissen zag hij in de muur al twee lichten op hem afkomen, dat was dus een politieauto en hij draaide zich snel om. Hij had echt geluk...
|
waarom zou die bon niet geldig zijn als JIJ geen geel papiertje hebt gekregen?
alsof zij dat weten/merken en zich er iets van aantrekken, zolang zij alle papiertjes en gegevens van jou maar hebben. en het is licht trouwens ;) |
Is gewoon geldig.. Anders zou je een bon ongeldig kunnen maken door net te doen alsof je geen papiertje hebt gekregen, zo makkelijk is dat natuurlijk niet :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
lol, alsof je ze spaart. |
"Mag ik van jou 'wildplassen'? Dan krijg jij van mij 'door rood rijden'!" :p
|
Citaat:
|
Ik kreeg een bon van 45 euro + 1 van ong 150 wegens het verscheuren van de bekeuring en het op de grond gooien.
|
Citaat:
:cool: |
Citaat:
|
>2kw?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |