![]() |
laxeertabletten
nou, ik moet binnenkort bij de drogist een pakje laxeertabletten gaan kopen, (en nu denken jullie zeker allemaal aan anorexia), neej sorry daar koop ik het niet voor,
neej, ik heb een weddenscahp veloren dat ik dat niet zou durven te kopen, En zo'n vriend van me belooft er dan 1 in te nemen, Maar toch zou ik toch eigenlijk wel willen weten waarvoor die tabletten eigenlijk dienen, en of het erg gevaarlijk is om er een te nemen, (Hij doet dat echt..:( ) Maar vooral, wat voor een smoes kan ik bij de drogisterij het beste gebruiken.. :D (ja, klein, zielig, weddenschap, meisje..) :nono: (ik nono naar mezelf :s ) |
Vaak staan ze gewoon in de schappen, naast norit.
Laxeertabletten zijn voor mensen die (bv. op vakantie) last hebben van verstopping. 't Is heel normaal om te kopen - zeker wanneer je naar een ver, vreemd land gaat, veel mensen kopen dan én norit (tegen diarree) én laxeertabletten (tegen verstopping) - dus je hoeft je niet te schamen :) Er 'zomaar' een nemen is natuurlijk niet slim, maar eenmalig zou het niet veel kwaad kunnen :) |
Waarom zou je een smoes gebruiken? Je zegt gewoon dat je die dingen wilt hebben en klaar. Ze gaan je echt niet vragen waar je het voor nodig hebt oid. En vaak staan ze idd gewoon in de schappen. Zie verder de post van Andijvie. :)
|
Oh ja, als je ze koopt, idd gewoon zeggen 'een doosje laxeertabletten alsjeblieft' en niet 'een doosje laxeertabletten want mijn vader gaat volgende week naar China, en het is dus niet voor mij, het is voor mijn vader, want in China... blabla' :P doet hoeven ze helemaal niet te weten :)
|
idd ze staan bij kruidvat gewoon in t rek kunt ze zelf pakken..
enne idd gewoon mee naar kassa niet raar doen.. want tis niet raar :P |
Laxeerdragees staan meestal achter de toonbank bij drogisterijen. Je hoeft helemaal geen verklaring af te geven waarom je het koopt, -immers, dat doe je ook niet wanneer je een doosje paracetamol koopt.
Laxeerdragees zijn op langer termijn erg slecht voor je. Ze ontrekken o.a. het vocht uit je darmen. Maar, aangezien het om eenmalig gebruik van een enkele dragee gaat kan het niet veel kwaad.. |
Ik denk dat diegene die ze inneemt vooral goed genoeg moet drinken (maar dat merkt ie vanzelf wel :p)
|
Net zoiets als condooms. Niet mekkeren, gewoon zakelijk blijven (en idd niet uitwijden over je pa en China enzo ;)) en ze zullen je niet eens meer onthouden ;)
|
Bij ons (c1000) liggen ze gewoon in de supermarkt. Als iemand dat koopt kijk ik er écht niet van op hoor.
|
Als je smoesjes gaat verzinnen (en dat is meestal toch goed te merken) denken mensen volgens mij eerder dat je ze koopt omdat je anorexia hebt
|
Ze zijn net zo eenvoudig te koop als een pakje aspirines en niemand zal het vreemd vinden. Bovendien is het niet gevaarlijk om er een te nemen (zelfs niet meerdere). Zolang je maar niet het hele pakje leegvreet.
|
Ondanks dat het misschien niet gevaarlijk is, zou ik het als je nergens last van hebt toch bij max. één houden of je moet erg van buikkrampen ed houden.
|
och, bij mij stonden ze ook niet te kijken toen ik 2 doosjes kocht. Dat kwam later in het ziekenhuis pas...
Maarja, toen was ik nog een puber, wat wist ik nou van de wereld? |
Tsja, als die vriend van jou er graag eentje in wil nemen, dan moet hij dat zelf weten. Laat hem in ieder geval eerst goed de bijsluiter lezen enzo.
|
Het is echt niet gevaarlijk om er 1 te nemen hoor. En idd gewoon zakelijk blijven bij de kassa. Het gaat niemand wat aan waarom jij dat koopt.
|
Citaat:
nadat ie 10x naar de wc is gesprint met diaree van diaree droog je nogal uit |
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens Guido Weijers werkt dat niet zo. :p De kassiere zal hooguit denken: Oh, dat is 5,99. Alsof het de cassiere werkelijk boeit wat jij met je boodschappen doet. |
Ik vind het ten eerste een belachelijke weddenschap. Je wed toch ook niet of je een pakje paracetamol kan kopen? Ik vind het een beetje laag. Je kan het zoals al gezegt gewoon kopen hoor.
|
het is ook een lage weddenschap,
:D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |