Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Tijdreisje maken, waar wil je naartoe? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1043380)

Mr.Hypert€xt 14-12-2004 23:03

Tijdreisje maken, waar wil je naartoe?

Stel, je hebt de mogelijkheid om een reis door de tijd te maken naar welke tijd wil jij dan toe? Voor het gemak zullen we even een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis gaan. Voorbeeldjes:

- Oorlogen
- Rampen
- Revoluties
- Godsdienstige voorvallen

Ik wil graag Wo2 met eigen ogen zien. En dan vooral de opmars van Duitse soldaten en dat soort zaken. Als 2e keus had ik graag een dagje of een weekje in een Germaans dorp geleefd, als een echte Heiden! :)

Briseïs 14-12-2004 23:08

Rome natuurlijk. En Egypte. Griekenlans. Kreta.

Fuck ik wil overal wel heen. En op elk willekeurig tijdstip.

Oh en ergens eind jaren zestig een concert van The Doors meepikken.

MadameMinke 14-12-2004 23:16

De oude Grieken (maar dan als man :p kan ik nog wat van het theater genieten ;))
Fin de siecle (Parijs). :o

Dat zijn de eerste twee die in me opkomen.

Saarah 15-12-2004 17:23

Het lijkt me overal wel interessant om eens te zijn. Maar dan liefst onzichtbaar ;)

perfectme 15-12-2004 19:04

België in volle onafhankelijkheidsstrijd, natuurlijk als lid van de liberale middenklasse.

per piacere 15-12-2004 19:34

naar Rome, Kreta, Athene

WO II wil ik liever niet met eigen ogen zien :S al zou het best boeiend kunnen zijn natuurlijk :)
ook wel de Middeleeuwen en de Renaissance lijkt me leuk, niet echt een bepaalde gebeurtenis oid

en natuurlijk, het stenen tijdperk :cool:

vrolijkevlinder 15-12-2004 22:34

Terug naar de asterix en obelix verhalen ;)

Jadis 15-12-2004 23:42

- De laatste week van Hitler's leven. (onzichtbaar)
- Ik wil wel naar de middeleeuwen, om te zien hoe een stad in werkelijkheid werd bestuurd en hoeveel werkelijke macht de kerk had.
- de Myceense beschaving op haar hoogtepunt en dan de taal leren :p.
- de Mayaanse beschaving op haar hoogtepunt.
- Een bezoek brengen aan de christelijke gnostici
- Op de laatste vlucht van Amelia Earheart meevliegen.
- Sigmund Freud een bezoekje brengen
- Het opschrijven van de verschillende bijbelverhalen uit het OT (en het dan begrijpen)
- Als een typisch tutje uit de jaren 50 gaan staan schreeuwen voor de Beatles. (Deary Gosh! It's THEM!)
- De jaren zestig wil ik als hippie, diepzinnige dichter en tutje beleven. (en tiener natuurlijk, zonder razende hormonen is er geen fuck aan)
- Een concert van Louis Armstong en Duke Ellington bijwonen.

Er zijn nog meer dingen, maar dit zijn de belangrijkste op dit moment.

Slobber 18-12-2004 21:08

Wat de hel heeft dit met theater te maken?

Maar affijn, de oerknal lijkt me een bijzonder interessant tijdstip. Of eigenlijk vlak voor de oerknal. Vlak voordat alles ontstond, dat ik er al ben. Toch stoer.

MadameMinke 18-12-2004 21:31

Citaat:

Slobber schreef op 18-12-2004 @ 22:08 :
Wat de hel heeft dit met theater te maken?

Maar affijn, de oerknal lijkt me een bijzonder interessant tijdstip. Of eigenlijk vlak voor de oerknal. Vlak voordat alles ontstond, dat ik er al ben. Toch stoer.

Toneel en CULTUUR ;)
En ja, (voor) de oerknal heeft wel bijzonder weinig met het soort cultuur waar het hier om gaat te maken, ja :o

Een Tweeling 24-12-2004 09:19

- Naar Woodstock! :cool:

- Bekijken wat er van de Griekse mythologie klopt ;)

- Kijken of Jezus ook daadwerkelijk herrijst (neem wel m'n digicam mee)

- Michelangelo vragen of hij ook van mij een soort Mona-Lisa-achtig schilderij wilt maken, kom ik ook in het Louvre te hangen

janschepensfan 24-12-2004 11:27

ik wil bij het schilderen van mona lisa aanwezig zijn; waarom lacht ze nou?? ;)

en graag aan de zijde van de zonnekoning lodewijk te frankrijk, altijd leuk om te kijken hoe zo'n lelijk mannetje 't bereikte genoemd te worden in mn geschiedenisboek, en;
naar de voorstelling van de musical Ben.. had ik graag willen zien...

hmhm 24-12-2004 11:34

In de middeleeuwen met zo'n mooi paard, of in de toekomst maar dan wel onzichtbaar en in de woII ook misschien wel, maar dan wel dat ik niet dood ga... en ook bij de hippies :)

Leonoor 26-12-2004 11:56

Ongeluk is er ook nu genoeg in de wereld, ik geloof dus niet dat ik de behoefte heb ik om terug te gaan naar een oorlog, een ramp of wat dan ook... Ik denk niet dat er echt iets is waar ik naar toe zou willen reizen...niet zo heel ver in het verleden iig.

JackieZ 26-12-2004 12:12

liever iets uit mijn persoonlijke geschiedenis :o

maar andersss
ik weet het niet :o

Jezus misschien :)

Anneka 26-12-2004 13:33

parijs tijdens de franse revolutie
natuurlijk rome tijdens de romeinen
en de oude grieken lijken me ook wel wat:)

Venomous 08-01-2005 20:47

Oude Grieken en Romeinen (y).

R-J-N 11-01-2005 15:53

Citaat:

Jadis schreef op 16-12-2004 @ 00:42 :
- De laatste week van Hitler's leven. (onzichtbaar)
- Ik wil wel naar de middeleeuwen, om te zien hoe een stad in werkelijkheid werd bestuurd en hoeveel werkelijke macht de kerk had.
- de Myceense beschaving op haar hoogtepunt en dan de taal leren :p.
- de Mayaanse beschaving op haar hoogtepunt.
- Een bezoek brengen aan de christelijke gnostici
- Op de laatste vlucht van Amelia Earheart meevliegen.
- Sigmund Freud een bezoekje brengen
- Het opschrijven van de verschillende bijbelverhalen uit het OT (en het dan begrijpen)
- Als een typisch tutje uit de jaren 50 gaan staan schreeuwen voor de Beatles. (Deary Gosh! It's THEM!)
- De jaren zestig wil ik als hippie, diepzinnige dichter en tutje beleven. (en tiener natuurlijk, zonder razende hormonen is er geen fuck aan)
- Een concert van Louis Armstong en Duke Ellington bijwonen.

Er zijn nog meer dingen, maar dit zijn de belangrijkste op dit moment.

ghehe cool, je hebt iig smaak! :) zou veel van deze dingen ook willen doen 9maar dan niet als tutje ;)) maar zou ook nog de Romantiek willen bezoeken en mensen als Sartre, Jung en Socrates
en architecten als Le corbusier en Gaudi meemaken

Luna 11-01-2005 18:38

de 70ties uiteraard! :cool:

PV 13-01-2005 15:45

Een of andere ramp/oorlog meemaken. De watersnoodramp, de hongerwinter tijdens de Tweede Wereldoorlog.. zelf meemaken hoe anderen zich in zulke situaties gedragen, en hoe je jezelf voelt. Is er een saamhorigheidsgevoel zoals je nu hoort vanuit Azië, of is juist het tegendeel waar (bijv. leegroven van huizen).

snoodaard 13-01-2005 18:58

Om heel eerlijk te zijn is de slechte hygiene een reden voor mij om helemaal niet terug in de tijd te gaan.

Maar dat buiten beschouwing gelaten heeft elke tijd zijn charme. Doe mij dan maar een onsterfelijk leven als 21 jarige mij van 2000 vC. tot nu. Naast het beheersen van elke taal zal ik ook elke wetenschap beheersen elk aspect van gevoel kennen en weten welke verdere wonderen de wereld brengt.

Pebbles 16-01-2005 18:47

Jaren 60/70, als hippie. Woodstock enzo :cool:
Oude Rome

Mark Almighty 16-01-2005 18:52

Naar de dag dat Filip Dewinter verwekt had moeten worden, en dan zijn vader castreren voordat het zover komt.

Mr.Hypert€xt 17-01-2005 15:00

Citaat:

Mark Almighty schreef op 16-01-2005 @ 19:52 :
Naar de dag dat Filip Dewinter verwekt had moeten worden, en dan zijn vader castreren voordat het zover komt.
Dan ben ik er om je op dat ene moment waarop jij vader Dewinter z'n zaadleider wil doorknippen dood te schieten.

cyntha 17-01-2005 17:04

Naar het Oude Rome.

Mark Almighty 17-01-2005 18:32

Citaat:

Mr.Hypert€xt schreef op 17-01-2005 @ 16:00 :
Dan ben ik er om je op dat ene moment waarop jij vader Dewinter z'n zaadleider wil doorknippen dood te schieten.
Ja, en dan ga ik weer terug naar het moment waarop jij beslist om terug te gaan om mij te schieten, om te voorkomen dat jij dit op het forum leest en dan blablablablabla....

MargotTenenbaum12347 30-01-2005 17:02

Citaat:

Briseïs schreef op 15-12-2004 @ 00:08 :
Rome natuurlijk. En Egypte. Griekenland. Kreta.

Fuck ik wil overal wel heen. En op elk willekeurig tijdstip.

Oh en ergens eind jaren zestig een concert van The Doors meepikken.

Dat dus ja. Woodstock. Vrije liefde, broeken met wijde pijpen en madeliefjes in mn haar... :cool:

Ik wil ook wel naar de Middeleeuwen. Of naar de renaissance. Of... waardanookheen. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.