![]() |
Geheim
Als in het donkere bos
zachtjes kindervoetjes zich verplaatsen over de bladeren en het mos Hoge stemmetjes weerkaatsen Staat hij verscholen te gluren, vraagt zich af hoe het zou zijn om een kogel af te vuren Bevrediging uit pijn Stemmetjes en voetstappen gaan weer heen Aan niemand verklappen Dat is gemeen |
Mooie rijm, fijn en snel metrum en een duidelijke inhoud: erg goed! Leuk om te lezen. Daar blijf ik overna denken...
|
Aan Re3m heb ik niet zoveel meer toe te voegen. Origineel onderwerp! En leuk verwoord :)
|
Citaat:
|
'leuk' gedichtje :) (y) Het onderwerp lijkt me iets met kindermisbruik, dat vind ik minder :)
|
Het onderwerp heb ik vaag gelaten, om het gevoel op te roepen van 'de viespeuk in de bosjes.' Je weet niet zeker of hij er is, maar toch heb je het gevoel van wel. Op een dag slaat hij toe, maar in gedachten leeft hij er misschien al jaren naartoe.
Aan de andere kant moet je de inhoud niet te letterlijk nemen, het beschrijft een gebeurtenis, maar het zou ook voor iets anders, groters kunnen staan. Het is niet mijn gewoonte om gedichten uit te leggen, maar ik vond het bij deze wel passend. :) |
Citaat:
Ik wilde het antwoord weten van thoughtful, want die vond het zo origineel. |
Makkelijk dat iedereen voor mij antwoordt :o
Ik vind dat een origineel onderwerp ja, Halogeen, vind je dat vreemd? Niet per se een léuk onderwerp, maar wel iets waar je niet zo makkelijk even een gedichtje over schrijft. |
Haha sorry :bloos: Maar nu wil ik het ook wel weten: aan welk onderwerp dacht je dan?
|
Heeft dat nu nog nut om te zeggen? :o
Gewoon, wat jij zegt, de 'kindergluurder/misbruiker' zeg maar, die zelf ook wel weet dat het niet hoort wat hij doet. Wat is er raar aan als ik zeg dat ik dat origineel vind dan? Je schrijft het op alsof het iets gewoons is, iets wat iedereen zou kunnen doen en denken. Dat vind ik wel een originele manier van ernaar kijken en knap gedaan. :) |
Owkeej :) ik wou et gewoon ff weten.. Soms hebben mensen hele andere beelden in hun hoofd over een bepaalde tekst. Bedankt voor d reacties :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27. |