![]() |
{wis}m2
Ik snap nog steeds niet hoe ik vierkante meter of vierkante centimeter moet berekenen(m2,cm2).Ik dacht zoiets van
Als je een vierkant hebt met de lengte 2 cm en breedte 4 cm dan dacht ik altijd dat ik het zo moest doen.4x2cm is 8cm en dat is dus 8cm2 maar dat is niet waar heb ik gehoord dus wat moet ik dan doen om het te berekenen |
Citaat:
.... niet erg leuk...helemaal uitschrijven |
kan je het misschien iets duidelijker vertellen/uitleggen
ik snap het niet zo met lengte*breedte=2cm*4cm= 2*1cm*4*1cm=2*4*(1cm)*(1cm)=8*(1cm)²=8cm² is die* een x? |
Citaat:
|
Citaat:
|
oke ik hoop dat ik het snap.Ik probeer deze te doen
2cm x 4cm= 2 x 1cm x 4 x 1cm=2 x 4 x (1cm) x (1cm)=8 x (1cm)²=8cm² maar ik snap het eerste deel nog niet van 2cm x 4cm is toch 8 want 2cm x1cmx4x1cm is 8cm² toch? |
Citaat:
|
Citaat:
vorobeeld..: een driehoek met zijden AB=3, BC=4 en AC=5 Of je krijgt de lengte uitgedrukt in m, cm, mijl, km..ect. hierbij moet je wel letten op de gegevens. bijv. AB= 0.3 cm, BC=4 mm, AC=5 0.05 cm hierbij moet je goed opletten nu terug naar je verhaaltje kijk 4x 2cm=8cm bijv. je hebt een vierkant met zijde =2 cm, de omtrek van die vierkant is dus 4*2cm=8cm MAAR 2cm x 4cm=8cm² is iets anders: bijv. je hebt een rechthoek lengte 4cm en breedte 2cm. Oppervklate is 4cm*2cm=8cm² niet vergeten: cm² stelt geen lengte voor.. |
ik snap het al denk ik
als ik nu een rechthoek heb de lengte is:6 cm de breedthe is:4 cm dan moet je 6*4=24² toch? |
Citaat:
|
oke bedankt.Ik snap het denk ik wel
dus als ik nog een som hebt bijvoorbeeld het huis is 12 m in de breedte en 8 m in de lengte A:Bereken hoeveel vierkante m het huis is en dan doe ik dit 12m*8m=96m² |
Citaat:
|
oke
maar ik had net een post van jou gezien en die is weer weg en daar stond in van 6cm²*4cm²=24² maar die is zeker fout |
Citaat:
24*1 cm²=24 cm². |
oke bedankt.Topic mag gesloten worden :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30. |