![]() |
goudvis ziek?
Ik heb al 5 maanden twee hele leuke goudvisjes in een kom, op mijn studentenkamer. Maar vanaf gisteren zwemt er eentje op z'n zij, vaak dicht bij de bodem.
Is ie ziek? Of gaat ie bijna dood, of is ie gewoon een beetje vreemd bezig? |
nou mijne iser nog erger aan toe... die zwemt de hele tijd op de kop ...was al de 1ste dag nadat ik de kom verschoont had :P en dat doet hij nu al 1 jaar :P
|
wat grappig.. je zo'n vis op de kop zwemmen..
vreemde vis.. ;) mijn vissen gingen allemaal na een week dood.. dus heb de hoop maar opgegeven.. en geen nieuwe meer gekocht.. |
Je vis is aan het sterven als vissen op de zij beginnnen te zwemmen is het een teken dat ze dood gaan. Later gaan ze op de kop en dan is het finito.
Wat heb je in je aqaurium messchien kunnen we de oorzaak ervan vinden |
Heeft je vis witte stippen op zijn vinnen?
want dat heeft je vis stip De parasiet die de witte stipziekte veroorzaakt gaat in elk mogelijk gaatje van de vis zitten, ook in kieuwen. Hierdoor krijgen ze minder zuurstof, dus minder energie en gaan gewoon rustig op een plekje liggen of op hun zij liggen. gr laura |
Meestal is dat een teken dat ze dood gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hij is toch echt dood gegaan. Heb meteen maar een nieuwe gekocht (eerst kom goed schoongemaakt in verband met eventuele ziekten) das toch gezelliger voor die andere :)
|
Citaat:
|
Dit had ik ook. van mijn 4 vissen zijn er 3 aan doodgegaan. En mijn laatste zwemt nu ook op zijn zij! Ik snap ook niet waar het aan ligt.
|
goudvissen :nono:
|
heeft je vis een rood vlekje op zijn mond? Dan is het namelijk herpes.
|
Citaat:
|
Vissen zijn gewoon maf.. Mijn vis heette eerst oranjevis, maar toen werd hij ineens wit en heette hij witje.. Die werd toch wel zes jaar, hoor :)
|
dat schoonmaken trouwens... dan ververs je toch niet in één keer al het water? daar kunnen vissen namelijk ook niet zo goed tegen... temperatuur, andere stofjes die erin zitten, vanalles...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |