![]() |
integreren op de TI83plus
ik vond op de site een programma om te defferentieren, bestaat er niet ook een prog wat de integraal kan bepalen?
grzz maurice |
dat doen we toch zeker wel met een formulekaartje :eek: is gewoon letterlijk invullen joh ! (op de vwo dan)
o ja je moet wel ff terug differentieren om te kijken of je ergens nog eker wel een moeilijk factor er voor moet zetten ..... vb: f(x) = cos 2x --> F(x) volgens kaartje invullen sin 2x + c maar als we gaan differentieren krijgen 2 cos 2x dus moeten we in de primiteve een factor 1/2 zetten: F(x) = 1/2 sin 2x + c hebbie echt een programma voor nodig ..... :rolleyes: |
http://integrals.wolfram.com/
Alleen niet voor op de TI83i. Denk ook niet dat zo'n programma bestaat, gezien de complexiteit van integretatie. |
die gebruik je alleen voor moeilijke integralen die een vwo-scholier niet kan oplossen of als geen zin hebt om op te lossen
|
ik doe hbo elektrotechniek, en dat is net ff wat meer dan invullen, bedankt voor de reacties
|
Citaat:
|
duh --> wordt leuk als je de primitieve moet bepalen van x * arcsin x bijvoorbeeld :d
|
ik snap niet waarom er voor differentieren wel een super programma bestaat(hier op de site) en waarom integreren dan zo moeilijk zou zijn, is toch precies hetzelfde maar dan andersom?
|
Citaat:
|
ochja, kan altijd het antwoord controlleren door de uitkomst te laten differrentieren.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar probeer eens (12x+2)/(x²+2)³ |
Citaat:
Edit: de eerste term, 12x/(x²+2)³ kan met de substitutie u = x²+2 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20. |