![]() |
rechtenstuderen: saaiste vak?
Van alle rechtenstudenten wil ik graag weten wat jullie de saaiste studievakken vinden. Ik nomineer:
Formeel strafrecht, want: ontzettend oninteressant geneuzel over hoeveel dagen mensen precies vastgehouden mogen worden en meer van dit soort regeltjesgeneuk dat ik graag zou willen reserveren voor alleen die mensen die daadwerkelijk ooit in de strafrechtpraktijk belanden. Goederenrecht vind ik trouwens ook een goede kandidaat. |
Citaat:
|
Bestuursrecht in de meest ruime zin van het woord. Materieel bestuursrecht is met enige goede wil nog wel te pruimen (maar niet veel langer dan een halfuurtje!), maar bestuursprocesrecht is echt te droog voor woorden.
|
Ik ben sowieso geen liefhebber van procesrecht, maar strafprocesrecht spant toch wel de kroon op het gebied van saaiheid.
Ook gaat mij hart niet bepaald sneller kloppen van alle Bedrijfsrechtelijke vakken als Ondernemingsrecht, Verzekeringsrecht, etc... Zullen we ook behandelen wat het leukste vak is? Ik vind Staatsrecht het leukste omdat daarin wordt behandeld hoe via geschreven en ongeschreven normen ons staatsbestuur functioneert. Verder is Bestuursrecht ook wel leuk, maar de hele ketens van bezwaar-beroep (bestuursprocesrecht dus) spreekt mij weer minder aan. |
op hbo-rechten vind ik tot nu toe burgerlijk procesrecht het ergste
|
Citaat:
Verder sluit ik me bij Vincent Vega en NN aan dat strafprocesrecht ongelooflijk saai is. Dat gemekker over dwangmiddelen kwam me destijds al de strot uit. Ik merk ook echt dat naarmate ik langer geen strafrecht volg, ik ook steeds onverschilliger kom te staan tegenover verdachten. 't Is toch allemaal tuig, gewoon in de gevangenis ermee :D |
ik ga voor bestuursrecht :(
|
Citaat:
Oh wat zijn wij een doorn in het oog van NN. :D |
Citaat:
|
Citaat:
Maar jij bent eigenlijk ook wel een van de 'publieken', aangezien je bent afgestudeerd met strafrechtelijke vakken :) Zelfs ik ben nog geen civilist pur sang. De meeste vakken die ik volg vallen toch wel onder de noemer 'sociaal-economisch privaatrecht' (verzekeringsrecht, arbeidsrecht, effectenrecht). Allemaal terreinen waar de overheid toch een niet onaanzienlijke vinger in de pap heeft. Met het 'echte' burgerlijk recht (kooprecht, huurrecht, goederenrecht enz.) heb ik niet zoveel. :) |
ik denk belastingrecht maar strafvordering maakt idd ook een goede kans.
|
erfenisrecht :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat Donner trouwens maar niet horen dat je onverschilliger komt te staan tegenover verdachten, dan krijg je ongetwijfeld een preek over de rechtstatelijk waarborgen van het strafproces (een door Mickey V in onduidelijk Nederlands geschreven verhaal). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zit er iets tussen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, ten dele eens met topicstarter. Procesrecht is vreselijk, met name strafprocesrecht (had ik de eerste keer een 4,5 voor :o ).
Maar goederenrecht is prachtig. Maar waarom niet een positieven inslag? Leukste vakken. :D Dat zijn natuurlijk verbintenissenrecht, rechtspersonenrecht en handelsverkeersrecht, m. .n vervoersrecht en kooprecht. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom staan er in godsnaam 3 topics (!!) over rechten studies bovenaan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: