![]() |
Plint gedichten.
Ik heb de agenda van plint gekocht. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar het staat vol met prachtige gedichtjes. Ik wil er een paar met jullie delen.
Afscheid Zo af en toe neem ik afscheid van mijn vader. Een lange man op het perron geduldig wachtend bij het raam daarachter ik. Van afscheid nemen hou ik niet en van wachten nog veel minder maar door het glas raken mij zijn vermoeide ogen En ik ben druk ik pak een boek doe net alsof ik mijn kaartje zoek hij wuift en kijkt mij vragend aan. Ik mag graag in treinen zitten die op tijd vertrekken. Ik hou van vaders die hun hart toedekken. ---- Ik zoek een woord een heel nieuw woord een woord dat niemand kent ik zoek een woord dat zeggen wil dat jij de liefste bent. ---- Een streep Ik trok een streep tot hier, nooit ga ik verder dan tot hier. Toen ik verderging trok ik een nieuwe streep, en nog een streep. De zon scheen en overal zag ik mensen, haastig en ernistig. En iedereen trok een streep. Iedereen ging verder. ----- Ik heb een touw om vast te binden alles wat ik mooi kan vinden. Alles waar ik veel van hou bind ik vast aan mijn slingertouw ----- Tel de sterren van een zomernacht tel er je geboortedatum bij op. Plus je telefoonnummer. En het nummer van je paspoort. Deel dat getal door je gewicht in ponden. Tel uit je winst! Je mag er zijn. ---- |
Jaa, Plint heeft echt leuke gedichtjes. Deze vind ik nog steeds leuk:
De pinguïn en de papegaai Dag papegaai, zei de pinguïn. Dag papegaai, zei de papegaai. Nee, zei de pinguïn, jij moet dag pinguïn zeggen. Nee, zei de papegaai, jij moet dag pinguïn zeggen. Nee, zei de pinguïn, ik ben een pinguïn. Nee, zei de papegaai, ik ben een pinguïn. Jij bent een papegaai, zei de pinguïn. Jij bent een papegaai, zei de papegaai. Stomme papegaai, zei de pinguïn. Stomme pinguïn, zei de papegaai. :) |
en of ik die ken.
echt :cool: ik heb laatst een poster gekregen van mn moeder van plint met het gedicht: Onzichtbaar een zucht is onzichtbaar net als de wind de nacht is onzichtbaar als de dag begint onzichtbaar zijn de dingen die ik kwijt ben die ik nooit meer vind maar met mijn ogen dicht zie ik alles wat mijn hoofd verzint Van: Hans & Monique Hagen Misschien leuk om in het vaste gedichtentopic te zetten?. Alleen dan met auteur offcourse;) |
Citaat:
|
he, geweldige gedichten zijn dat ja. :)
die kussens vind ik ook erg leuk. |
Ik heb er ééntje op mijn raam:
Vergeet je niet te leven dacht ik laatst de tijd hield stil een adempauze even en als je nu eens zonder haast buiten de tijd om wil slagbomen neergelaten dolgedraaide wijzerplaten onder je door of langs je heen ze laat voor wat ze zijn en dan meer lucht en ogen van het goede aardse zien een beetje ruimte worden en misschien iets meer gericht alleen Van: Kees Hermis En die kussens, is dat ook van plint? Dat doet me denken aan: Heel dichtbij Ik zie lichtjes in je ogen kom eens heel dichtbij ik zie mij je ogen zijn twee spiegeltjes zie jij dat ook bij mij? Van: Hans Hagen |
Jaa, die laatste is ook van plint!!
Leuk dat iedreeen er zoveel weet :) |
Ik heb een poster met daarop:
maak een maffe tekening schrijf een gek gedicht zing een lied van mambel-bam fluit een liedje op je kam dans de hoepie-poepie dwars door de klas zorg eens voor iets stapelgeks dat er nog niet was :) |
Wat een leuke gedichtjes! Die van Dreamerfly en Thoughtful (Heel Dichtbij) de mooisten. :)
|
Fan van Hans Hagen, Nijn*?
Wij hadden dit soort posters altijd in het Nederlands lokaal hangen. Ook deze trouwens: "Waarom die haast weet jij wanneer je werk af is" Van: Willem Hussem |
Citaat:
|
Plint, die verzorgen toch die raamdichtsels? Nemen ze alleen gedichten van bekende dichters, of kun je zelf ook iets insturen?
|
Deze hangt boven mijn bed en is zeer op mij van toepassing:
Lui Ik ben lekker lui vandaag ik heb een slome bui vandaag denk maar niet dat ik iets doe ik ben liever lui dan moe. Lekker liggen op mijn bed met geen mens die op mij let alles wat ik anders moet gaat vandaag niet door - net goed. |
Die is inderdaad erg leuk.
Stukje Soms moet ik zo erg lachen, dat ik denk: ik kom niet meer bij! Straks barst ik ik nog en lig ik als een puzzel op de grond, maar welk stukje is dan nog het meeste mij? Deze vind ik helemaal goed. Kwam hem laatst tegen in mijn agenda :) @Mutant: Volgens mij nemen ze alleen bekende dichters, dus je kunt niet zelf insturen. Maar dat weet ik niet zeker. Ik ga voor je zoeken. |
Ik vind Plint toch wel zo fijn :)
Ik kwam er nog een paar tegen: Ik zie, ik zie wat jij ook ziet. Hoe jij het ziet dat weet ik niet, ik zeg het zoals ik het zie en dat heet poëzie. Van: Mies Bouhuys Je bent zo mooi anders dan ik, natuurlijk niet meer of minder maar zo mooi anders, ik zou je nooit anders dan anders willen Van: Hans Andreus Kunstwerk Was ik maar dat kunstwerk daar hangend aan jouw muur jij had mij gekocht al was ik veel te duur trots zou je naar mij kijken jouw aanwinst aan die muur wat was ik kunst wat was ik mooi en o wat was ik duur Van: Erik van Os @Mutant: Ik dénk dat ze echt alleen bekende dichters nemen. Alleen aan de hoeveelheid bekende gedichten die ertussen zitten te zien al. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40. |