![]() |
Reden 1:
Ik ga toch zeker niet
elke week zo’n oude vrouw achter eikenhout bureau met zwarte pen, notitieblok verwaand gezicht en zijden rok bezoeken? Te bedenken dat zij mij beter nog zou kennen dan de behaarde oude man die me ongemerkt de weg af trok als kind – ik was een jaar of drie betraand gezicht en vuile rok bezorgde. Nee, ik wil geen therapie. |
loopt lekker snel, mooi hoor (y)
|
me ongemerkt de weg af trok
als kind – ik was een jaar of drie betraand gezicht en vuile rok bezorgde. Nee, ik wil geen therapie. Briljant stuk, echt heel erg mooi. 'ik was een jaar of drie is prachtig', het enjambement aan het eind van de volgende zin is prachtig, en de rijm trok-rok / drie-therapie is geweldig. Vol lof dus, één van de betere gedichten die ik laatst las (y). Hm, 'Reden 1', betekent dat dat er een serie aankomt :cool:? |
Citaat:
Heerlijk vernieuwend ga zo door (y) |
Ik moet zeggen dat ik deze ook héél erg goed vind. Je hebt bij mij echt een tafereel opgewekt, en verder vind ik het ook erg kundig geschreven. Knap.
|
Hier heb ik verder ook weinig nog aan toe te voegen, behalve: Wauw. :)
|
Bedankt voor de reacties :).
Citaat:
|
Hm. Zeer herkenbaar. Eng.
Iig. Ik vind de opbouw erg apart, ik hou hier wel van. Alleen de zin nee, ik wil geen therapie, is een beetje te duidelijk naar mijn zin. Ik zou dat ook net iets vager hebben gehouden, zodat het niet de overduidelijke slotconclusie is voor degenen die het gedicht niet begrepen. De verweven rijm vind ik wel heel tof! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33. |