![]() |
een tic
ik heb last van een zogenaamde tic. Ik knipper aldoor met mijn ogen. Niet gewoon knipperen zoals iedereen doet, maar echt heel stevig zeg maar. Als ik ergens mee bezig ben heb ik er geen last van, maar wel als ik er aan denk. Ik kan het heel moeilijk tegenhouden.
Ik heb dit nu een jaar of 6 en af en toe baal ik er van...weten jullie misschien oplossingen om er van af te komen of het te verminderen? En hebben jullie zelf last van tics? |
Ik ken een jongen met precies zo'n soort tic als jij hebt... Maar wat je eraan kan doen? Pff... geen idee joh.... Is volgens mij heel moeilijk daar zomaar vanaf te komen...
|
Ik heb/had zo'n tic met mn nek. Jeweet dat knakken....
Vroeger had ik er echt superveel last van. Moet je ff gaan kijken en jezelf kan laten onderzoeken of je medicijnen mag nemen. Ik slik zelf clonidine, dat werkt onwijs goed en is ook vooral gericht in het verminderen van tics. probeer 't eens. |
ik knipper wel ontzettend veel met m'n ogen, maar volgens mij is het geen tic. Volgens mij doe ik het ook vaker, als ik eraan denk, maar toch... het voelt niet echt dwangmatig ofzow... :confused: Misschien moet je vragen of je huisarts je wil doorverwijzen naar een psycholoog ofzow... Ik weet het anders ook niet.
|
mijn juf van in het vierde had zo een tic van altijd met haar mond en haar schouder zo tegelijk te bewegen, superrrrrrr iritant maja na een maand of twee zag je dat niet meer maar als je er zo een heel schooljaar bij moet zitten
|
k denk dat je dat gewoon moet accepteren!!!
|
Mijn pa heeft het ook en je kan er niet veel aan doen volgens mij...
|
ik had vroeger ook een tic, ik moest alles aanraken op mijn kamer voordat ik ging slapen. :D
Is volgensmij zenuwe. :( maar dat heb ik allang niet meer |
Pink panter: dat van alles aanraken in op je kamer is geen tic maar een (lichte) vorm van dwangneurose. Daar had ik vroeger heel veel last van maar nu gelukkig niet meer.
Ik heb ook last gehad van een aantal tics (nek laten 'kraken', soort van 'slik-tic', ...) maar daar ben ik nu gelukkig ook van af. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50. |