![]() |
wat is β-mercaptoethanol
Hallooooooooooooo everybody!!
ik ben een verslag aan het maken, maar ik weet niet wat is β- mercaptoethanol is ?? weet jullie dat??? HULPPPPPPPPPPPPPPP :( thanxs(alvast) |
volgens BINAS duidt mercapto- op een SH-groep
die bèta zal wel betekenen dat die groep op koolstofatoom nummer 2 zit mercaptoethanol zal dan wel zoiets zijn? : H - S - CH2 - CH2 - O - H |
Het is idd H-S-CH2-CH2-O-H
En verder kan ik je 1 ding vertellen: het stinkt echt verschrikkelijk :eek: :eek: (n) (n) |
Het is een stof die zwavelbruggen in eiwitten verbreekt --> dus het helpt mee met de denaturatie van eiwitten.
Daarom zit deze stof ook in SDS sample buffer voor SDS-PAGE. |
dus eiwitten die veel cysteine bevatten denatureren gemakkelijk door mercaptoethanol ;)
|
Citaat:
Dus daarom is het een component van lysis-buffer ? Want lysis-buffer wordt gebruikt bij het het analyseren van DNA(celmembraan verbreken) Hebben -->proteinase K en SDS. (SDS is Sodium Dodecyl Sulphate), dezelfde functie??? Jaaaaa he! |
ja idd!!!!! --> je bent dus bezig met een DNA-isolatie ;)
zit jij trouwens op het zadkine in capelle a/d ijssel ??? --> een vriendin (laura) had het namelijk ook over een practicum DNA-isolatie en die zit daar ook ;) let erop dat ook het kernmembraan kapot moet. |
Zadkine?? :confused: nee
Maar ik moet er over doen!! weet je wel maar jaaaa. dank je wel voor je moeite |
heb je trouwens wel eens gehoord van een lysogene en een lytische cyclus van bacterien als ze geinfecteerd zijn door een bacteriofaag???
--> bij lysis barst de bacterie open en komt oa het genetische materiaal naar buiten. zelfde effect wordt bereikt met de buffer, vandaa de naam lysis-buffer. |
Citaat:
nee dat wist ik niet. Wel interessant hoor :) |
Citaat:
|
Mij lijkt al die biologisch troep sowieso niet interessant :P
|
bedankt voor je nutteloze mededeling :s
|
Citaat:
|
alle zwavelverbindingen stinken .....
|