![]() |
Onderworpen
Ik wees met mijn vinger
de ster aan die mij het meest tergde en mijn ziel brak kijk, mijn kind aanschouw mijn overwinnaar kijk uit voor zijn wapenen groot is zijn macht De traan aanzwellend tot ik hem uitperste liet een glimmend spoor na maar geen gemis Ik staarde naar de ster verlangend naar diens oneindigheid, verlangend naar vrijheid Verlangen, mijn kind is al wat mij nu rest. Eens komt mijn redder, eens… 18-12-2004 |
Mooi, echt mooi.
Ik weet niet hoe ik moet onderbouwen want ik heb geen kritiek of punten waar ik extra aandacht aan wil geven. Gewoon mooi. |
Dat vind ik ook, mooi, en het straalt ook écht verlangen uit :)
De traan aanzwellend tot ik hem uitperste liet een glimmend spoor na maar geen gemis Deze strofe vind ik wat minder, misschien mis ik de betekenis, maar hij lijkt er wat minder tussen te passen? Verlangen, mijn kind is al wat mij nu rest. Eens komt mijn redder, eens… Vind ik heel mooi. rest op een nieuwe regel, redder daaronder. :) |
Heel mooi. :) Mooie woordkeuze ook!
|
Allereerst proficiat! :)
Ik vind je gedicht ook mooi. Ik ben het eens met Thoughtful: de derde strofe past er wat minder tussen. Ik vind deze strofe niet slecht, maar met name de laatste regel is wat minder. En de laatste strofe is gewoon ook erg goed. :) Ik vind echter wel dat het metrum af en toe een beetje hapert. Misschien ligt dat aan mij; ik zat al te denken dat het misschien aan het enjambement lag, maar ik vind toch dat het niet altijd even fijn leest. Bijvoorbeeld de eerste strofe; misschien is de laatste regel iets te kort. |
Ik vind juist de laatste strofe de zwakste. Vreemd en onaf.
De rest vind ik van een ontstellende, statig soort schoonheid :eek: *Zag gisteren 2 vallende sterren :o* |
Ik vind het op zich wel fijn lezen, behalve dan die derde strofe. Ik denk dat dat komt door 'tot ik hem uitperste' (tenminste daar hapert het als ik het lees). Het is wel een mooie zin, maar doordat het niet lekker loopt wordt het minder. Maar het straalt, zoals eerder gezegd, echt verlangen uit
|
Ook dit is een gedicht waar ik later op terug wil komen. Inhoudelijk zit het Erg goed in elkaar.
Metrum hapert idd, zoals Re3m zei. Ik licht het later verder toe. |
Suggestie voor 3e strofe:
De traan groeide en rolde uiteindelijk liet een glimmend spoor na maar geen gemis zoiets??? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02. |