![]() |
mijn droom
-mijn droom-
Maar als ik mijn blik richt omhoog, naar de zon dan weet ik dat het goed is en jij je woorden niet verzon En als ik mijn blik richt op je handen, zo zacht dan weet ik dat het goed is -wat heb ik lang op je gewacht- Ik heb zo vaak gedroomd van een heldere persoonlijkheid Gefantaseerd -ongestoord- en stukje bij beetje, werd mijn droom werkelijkheid |
Goed gedicht, leest lekker weg en mooie woordkeus. Ik zou alleen dat -mijn droom- weghalen, aan 't begin. En dat werkelijkheid, helemaal onderaan, nou, misschien kun je daar iets langers van maken. Een onzekere werkelijkheid ofzo.
Leuk trouwens dat je gedicht begint met "Maar" :) |
Wel lief, maar het is mij te zoetsappig en ik mis de x-factor.
-het lijkt alsof er een streepjesinvasie is- |
dat -mijn droom- is de titel. Ik zet altijd ,tussen streepjes, de titel boven mn gedichten, dat ben ik zo gewend. En het sluit inderdaad beter aan om mijn droom weg te laten.
en stukje bij beetje, werd dit verzinsel werkelijkheid @dreamerfly: bij ongestoord kunnen de streepjes eigenlijk weg, maar bij het andere niet. En wat bedoel je met de x-factor? Dat snap ik niet helemaal. |
Citaat:
Bij ongestoord de streepjes weglaten, vind ik een goede verandering (y) x-factor; iets bijzonders, wat het heel eigen maakt, iets vernieuwends, orgineels. |
Mja, daar sluit ik me eigenlijk ook wel bij aan. Het is mooi, maar het is één van de zovelen.
|
Ik denk dat, over je gevoelens schrijven, altijd wel iets origineels kan opleveren. Omdat het gaat over hoe ik me voel en niet over iemand anders. Maar iig bedankt voor de comment :)
|
Citaat:
Gevoel is altijd iets eigens, niemand voelt zich hetzelfde, Maar, zoals je het in dit gedicht hebt verwoord, zo heb ik het al vaak voor mijn neus zien verschijnen. |
Citaat:
Ik sluit me volledig aan bij dreamerfly: te zoetsappig en het pakt mij gewoon niet, te gewoontjes. |
Citaat:
Ik vind hem, ondanks het niet-echt-vernieuwende, toch wel mooi :) Ik vond dat 'losse' werkelijkheid op het einde juist wel wat hebben. Het steekt mooi af tegen de titel. Offtopic: Wat een dromerige gedichten post iedereen ineens de laatste tijd :o |
re-offtopic: Dan heeft iedereen vast een goed humeur :rolleyes:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |