![]() |
Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2
De eerste
Ik had geen zin om te wachten op Smartie & co, dus ik heb dit topic maar geopend. Hopelijk worden er nog veel mysteries opgelost door middel van dit topic! |
@ Oompa: Ik heb het ook een keer gehad dat het niet ochtend was, helaas.
@ devilious: Druk verschil waardoor? Leg uit! :o |
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik dacht dat ik iets zei, maar dat er geen geluid uit m'n mond kwam. Voor mijn idee/gevoel zei ik daadwerkelijk dingen hardop, maar mijn omgeving hoorde niks. Ik playbackte dus, leek het voor hen. Alledrie de keren had ik tegelijkertijd enorme pijn.
Kan het zijn dat je door hevige pijn ergens anders niet meer kan praten ofzo? |
Willen jullie deze opnieuw sticky hebben?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is de hik nu precies?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat gebeurt er in je lichaam als je verkouden bent?? Waarom moet je vaak niezen en waarom waarom zit je neus potdicht??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de winter onderga je veel meer en grotere temperatuurswisselingen dan in de zomer. Als je binnen bent, is het lekker warm. De warme lucht gaat bij het ademen door je neus. Als je dan naar buiten gaat, is de lucht die door je neus gaat in één klap heel koud, zonder enige overgang. Je neusslijmvliescellen kunnen daar niet goed tegen en raken geïrriteerd/beschadigd. Hierdoor kunnen virussen die verkoudheid veroorzaken makkelijker in de cellen dringen en een verkoudheid veroorzaken. Tegenwoordig zijn ook veel meer mensen in de zomer verkouden. Dit komt omdat zij door airconditioning in auto's en gebouwen ook met grote temperatuursverschillen te maken krijgen, net zoals in de winter, wat dus ook dezelfde gevolgen kan hebben. |
Citaat:
|
Hebben blonde mensen minder pigment dan donkere, of ander pigment?
|
Citaat:
Die virussen zitten in de lucht, die adem je in. Verkouden mensen die bijvoorbeeld hoesten of niezen zonder hun hand voor hun mond en neus te houden verspreiden enorm veel virussen en bacterien. Als die handen daarna niet goed worden schoongemaakt, kunnen de virussen ook door huidcontact worden overgedragen. Kinderen worden bijvoorbeeld heel snel verkouden. Dat is niet alleen omdat ze minder weerstand hebben, maar ook omdat ze de hele dag aangeraakt worden door hun ouders. Een moeder die niest, haar handen afveegt en vervolgens har kind een stukje brood in de mond stopt, heeft een grote kans dat haar kind ook verkouden wordt. |
Ze zeggen altijd: als je je vaker scheert, dan groeien je haren sneller.
is allemaal gelul want het is gewoon erfelijk bepaald maar wat ik niet snap is het volgende: ieder haarzakje een bepaalde hoeveelheid haar kan produceren een wenkbrauwhaar wordt maar 1 cm lang? dan is ie dus uitgegroeid...maar als je m scheert groeit ie weer aan..hoe kan dat? Want het was toch al uitgegroeid? Je kan het toch niet vergelijken met een bepaalde hagedis die als je zijn staart eraf hakt dat dat er weer aan groeit :| |
Citaat:
Dit lijkt mij iig het meest logisch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een vraag over reanimeren, misschien komt het erg dom over, maar toch.
Een ehbo'r moet iemand reanimeren als diegene niet meer ademt en geen polsslag meer heeft. Er is dan een kleine kans dat diegene het overleeft. Maar hoe kan het dat iemand die 'op slag dood' is, niet meer te reanimeren valt? |
Citaat:
Reanimeren gebeurt volgens mij bij hartaanvallen/hartstilstanden. Dan is het alleen het hart dat het niet meer doet, en dan kan je dat dus nog wel weer op gang proberen te krijgen, de patient heeft dan kans om gewoon verder te leven. |
op slag dood is ook als de hersenmassa zich niet meer in de schedel bevindt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de lengte van het haar afhangt van de groeisnelheid en hoe lang het duurt voordat het haar uitvalt. Dus wenkbrauwhaar groeit langzamer of valt eerder uit dan gewoon haar. Of allebei natuurlijk. :) Daarom blijft het zo kort. (thank god) Dit lijkt mij weer logisch. |
Citaat:
|
hoe lang zou het duren voordat je bloed helemaal rondgepompt is door je lichaam?
|
Citaat:
|
ik weet niet waar het hoort
maar hoeveel % van je lichaamsgewicht kan een gemiddeld persoon dragen ( uitgaande van een doos ofzo)? |
Citaat:
|
Waarom kunnen sommige mensen nog zoveel eten, maar komen ze toch niet aan? Dat zou ik nou wel willen weten, ik doe zo mijn best, maar aankomen ho maar!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had een te langzame werking van de schildklier, waardoor ik eigenlijk dik zou moeten worden. Maar ik was een mager skelet. :P Moet ik wel zeggen dat ik enorm veel sportte. (toen wel) gr. Daniel |
Citaat:
Je bent erfelijk belast, meiske... Smal gebouwd en zo.. En je bent vijftien, misschien gaat het straks ineens kei snel of zo:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En waarom heb je soms zo van die pijnlijke plekken op je huid, terwijl je helemaal niets vreemds ziet? |
Ik weet dat speeksel een genezende werking heeft op wondjes e.d. en het schijnt zelfs dat urine tegen puistjes helpt. Zijn er nog meer stoffen die het menselijk lichaam produceert die handig zijn voor andere dingen dan waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld zijn?
|
Citaat:
ik zeg maar wat |
Citaat:
|
Over oorpijn..
Ik ben toen ik 6 was geopereerd aan mastioiditus, of hoe je dat ook mag schrijven, dat houd in dat het bijna tegen hersenvliesontsteking aan zit.. Spoedoperatie.. Maar sinds toen ben ik oorpijn blijven houden.. t/m mijn 12e buisjes En nu gewoon tijden flinke pijn, heb daarvoor zware pijnstillers.. en nog die helpen niet altijd.. Wat doen jullie nu tegen hevige oorpijn? En hoe kan het ontstaan het lijkt heel diep en achter mijn oor doet het gewoon pijn.. De huisarts kan niets vinden, ook in het ziekenhuis niet.. CT Scan aan te raden?? |
Als je als meisje klaarkomt trekken je spieren samen, maar hoe komt dat? Wat zorgt ervoor dat die spieren zo gaan samentrekken?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |