![]() |
studenten ov-jaarkaart in het buitenland
Ik weet niet waar dit thuishoord daarom zit ik het maar hier.
Hoe zit het als je met je ov naar het buitenland gaat? Geldt je ov dan gewoon of moet je dan een kaartje kopen? Dit wil ik weten omdat ik misschien van plan ben om in Belgie naar de hogeschool te gaan en van mij uit is het helemaal niet ver om naar Belgie te reizen met de trein. Ik weet alleen niet hoe het precies zit met je ov. |
dan geldt je ov niet nee
mijn nichtje heeft 10 maanden stage gelopen in Antwerpen en moest gewoon zelf haar kaartje betalen etc ik weet niet hoe het zit als je echt in belgie gaat studeren voor 4 jaar oid.. |
Als je een opleiding volgt mag je wel een ov hebben, maar die geldt dan alleen in nederland.
Je kunt er dan voor kiezen om geen ov te nemen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je OV geldt alleen voor in Nederland...
BTW: Als je in de zomer met de trein reist tussen 16 juli en 16 augustus, dan geldt je OV in Nederland ook niet (alleen met korting, je moet dan dus altijd een kaartje kopen). |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen gewoon een OV te nemen en dan je kaartje in België gewoon te betalen... Voordeel is dan dat je in Nederland gewoon gratis kunt reizen (natuurlijk alleen als ie geldig is ed ;)) en het openbaar vervoer in België is een stuk goedkoper dan in Nederland (voor zo ver ik weet). Moet je ff uitrekenen wat voor jou het meest gunstig is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |